Είκοσι ξένοι δημιουργοί, εκ των οποίων οι δέκα εμφανίζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σημαντικοί έλληνες ερμηνευτές, μεγάλοι δάσκαλοι του χορού, μία παγκόσμια πρεμιέρα, παραστάσεις χορού που συνδυάζουν διαφορετικά είδη από σύγχρονο τσίρκο ως street dance και ένα εντατικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, σκιαγραφούν το προφίλ του φετινού Φεστιβάλ, που θα μονοπωλήσει το ενδιαφέρον των κατοίκων και των επισκεπτών της Καλαμάτας το δεκαήμερο 13-22 Ιουλίου.

15 & 16.07.2018
Μέγαρο Χορού Καλαμάτας – Στούντιο |  15.07 | 20:00 & 16.07 | 21:00

Τα δύο μέλη του θιάσου Circoncentrique, o Alessandro Maida [Αλεσσάντρο Μαΐντα] και ο Μaxime Pythoud [Μαξίμ Πυτού], φίλοι τόσο δεμένοι όσο η εισπνοή και η εκπνοή, καταδύονται στα βάθη της φιλίας τους με συνοδό τη μουσική της Lea Petra [Λέα Πέτρα].

Μια περιπέτεια που μας παρασύρει σε έναν ανεμοστρόβιλο ακροβατικής ποίησης μέσα από το ρυθμό της αναπνοής και τη δεξιοτεχνική ευκινησία των δύο περφόρμερ. Το διεθνώς βραβευμένο έργο, που περιοδεύει ανά τον κόσμο από το 2012, είναι εμπνευσμένο από τη σχέση γεγονότος και συναισθήματος και την επίδρασή τους στην αναπνοή. Τα σώματα των δύο ακροβατών γίνονται ο καμβάς για να αποτυπωθεί αυτό το τριώνυμο. Η αναπνοή είναι το συνδετικό νήμα με το κοινό, με το οποίο οι δύο ακροβάτες μοιράζονται τα συναισθήματα, τις εκπλήξεις και τους φόβους τους.

Με όχημα έναν μεταλλικό τροχό, μπάλες και μεγάλες σφαίρες, οι δύο περφόρμερ εκτελούν τολμηρές κινήσεις ισορροπίας υπενθυμίζοντάς μας ότι στην περιοχή του κινδύνου, τότε που είμαστε ευάλωτοι, μπορούμε να επανεκτιμήσουμε τα πράγματα με ειλικρίνεια, απλότητα και πραγματικά συναισθήματα.

Διάρκεια : 55΄


Σύλληψη-Ερμηνεία: Alessandro Maida, Maxime Pythoud
Πρωτότυπη μουσική: Lea Petra
Πιάνο: Isil Bengi
Παραγωγή-Επικοινωνία: Cécile Imbernon – La chouette diffusion

16.07.2018
Κεντρική Πλατεία Καλαμάτας | 19:00

Σε μια παράσταση αυτοσχεδιασμού πάνω στις διαφορετικές μορφές σωματικής αφήγησης, ο ΕdivaldoErnesto και ο Luís García Lόpez (γνωστός και ως Fruta) δημιουργούν ένα διάλογο με ασυνήθιστα και έντονα αποτελέσματα.

O Luís García Lόpez [Λουίς Γκαρσία Λόπες], γνωστός με το ψευδώνυμο Fruta, γεννήθηκε στη Μαδρίτη. Από μικρός ήθελε να πετάει. Από τότε που ξεκίνησε το break dancing, πριν από δεκαπέντε χρόνια, δεν σταμάτησε να χορεύει. Για πολλά χρόνια επίσης έκανε πρωταθλητισμό στο άλμα επί κοντώ. Αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές του στη Σχολή Καλών Τεχνών, αποφάσισε να αφοσιωθεί στη μεγάλη του αγάπη, το χορό. Έτσι, σπούδασε στην Πειραματική Σχολή Χορού του Ζάλτσμπουργκ (SEAD), απ’ όπου αποφοίτησε το 2017. Έκτοτε συνεργάζεται, μεταξύ άλλων, με τους Edivaldo Ernesto, Francisco Córdova, Roberto Oliván, Ricardo Ambrozio, και δημιουργεί δικές του δουλειές με την ομάδα La Otra Familia.

13.7 | Εγκαίνια Έκθεσης | 21:00
Μέγαρο Χορού Καλαμάτας – Φουαγιέ

Με τη σειρά Inhancutilitatem, ο Josef Nadj επιστρέφει στην κυανοτυπία, αυτόν τον πρόγονο της φωτογραφίας, με μια κίνηση που παραπέμπει σε επιστροφή στις ρίζες. Μια χαρούμενη, πανθεϊστική γιορτή, ένα παιχνίδι με τις καταστάσεις της ύλης –συνδυάζοντας υφές, γραμμές και μοτίβα– σε αναζήτηση νέων μορφών ζωής.

Μπορεί κανείς να διακρίνει εδώ μια «ιεροτελεστία μύησης» στο βαθύ αυτό, σχεδόν μυστικιστικό γαλάζιο, που ανάμεσα στο κυανό και το πρωσικό μπλε φέρνει στο νου νέους ουρανούς.

Ένας εσωτερικός τόπος όπου η κίνηση της ύπαρξης δημιουργεί, τόσο για τον κυνηγό-συλλέκτη όσο και για τον θεατή, ένα συναρπαστικό αντικείμενο για στοχασμό.

Γι’ αυτόν το σκοπό, οι φιλεύσπλαχνοι άγγελοι επινόησαν μορφές, ήχους, είδωλα και άγνωστα σημεία και τα φανέρωσαν σε εμάς, τους θνητούς, εκθαμβωτικά και χωρίς κανένα νόημα στην κοινή χρήση της γλώσσας και, παρ’ όλ’ αυτά, ικανά να προκαλούν στη λογική μας τον ύψιστο θαυμασμό, την αδιάλειπτη διερεύνηση του νοητού κι ύστερα το σεβασμό και τον έρωτα προς αυτά τα ίδια (Johannes Reuchlin, De Arte Cabalistica, Hagenhau, 1517, III).

13 – 22.07.2018
Δημοτικό στάδιο Καλαμάτας 

Το σεμινάριο του Peter Jasko δεν αφορά μόνο το χορό, αλλά και τη δημιουργικότητα και την αυτογνωσία του καλλιτέχνη εν γένει. Λόγω της προσέγγισής του, είναι ανοιχτό τόσο σε επαγγελματίες χορευτές όσο και σε ανθρώπους με ενδιαφέρον και εμπειρία στην κίνηση. Αρχικά, εξετάζονται οι τρόποι απεμπλοκής μας από την αυτολογοκρισία και τον αυτοπεριορισμό. Αφού ξυπνήσουμε όλο το σώμα, θα εμβαθύνουμε σε ασκήσεις που ενισχύουν τη συγκέντρωση. Κατόπιν, θα ερευνήσουμε την περιοχή μεταξύ δύναμης και τρωτότητας. Θα κινηθούμε με πρόθεση τη μη επιστροφή, αναπτύσσοντας το θάρρος και την ικανότητα να εμπιστευόμαστε την ευκαιρία της στιγμής που μας οδηγεί σε νέες περιοχές. Θα δώσουμε το χρόνο στον εαυτό μας να συντονιστεί με τη διαισθητική νοημοσύνη του σώματος για την επίλυση παράδοξων κινητικών καταστάσεων.

Τα παραπάνω απλά υλικά αποτελούν εργαλεία τεχνικής και ταυτόχρονα εργαλεία σύνθεσης. Ενθαρρύνουμε τους χορευτές να εξερευνήσουν με παιγνιώδη διάθεση την προσωπική τους γλώσσα και τις προσωπικές τους εσωτερικές δημιουργικές διεργασίες όπως προκύπτουν από την καθημερινότητά τους και τον τρόπο που έχουν μάθει να κινούνται. Διευρύνοντας τη δημιουργική μας περιέργεια, θα εργαστούμε για τη βελτίωση της κινητικής μας ευφράδειας. Τέλος, για όσους ενδιαφέρονται για τη χορογραφία, θα αναπτύξουμε στρατηγικές για την εξερεύνηση του χώρου μεταξύ συνέχειας και ασυνέχειας των κινητικών ιδεών, μέσα από τον προσδιορισμό κινητικών μοτίβων.

Ο Peter Jasko [Πέτερ Γιάσκο], γεννημένος στη Σλοβακία το 1982, είναι χορευτής, χορογράφος και δάσκαλος χορού καθώς και συνιδρυτής της ομάδας χορού Les SlovaKs. Αφού απέκτησε ισχυρές βάσεις μαθαίνοντας τους παραδοσιακούς χορούς της πατρίδας του σε μικρή ηλικία, φοίτησε στη συνέχεια στο Ωδείο J.L. Bella της πόλης Μπάνσκα Μπίστριτσα της Σλοβακίας.

Συνέχισε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και ∆ραματικής Τέχνης της Μπρατισλάβας, ενώ αργότερα εισήχθη στη ∆ιεθνή Σχολή Χορού P.A.R.T.S στις Βρυξέλλες υπό τη διεύθυνση της  Anne Teresa De Keersmaeker. Η επαγγελματική του εμπειρία περιλαμβάνει συνεργασίες με διεθνείς καλλιτέχνες και ομάδες όπως: Zuzana Hajkova, Opera Banska Bystrica, ASpO, Company Roberto Olivan, OXOXOX – Juri Konjar, G. Barberio Corsetti & Fattou Traore, Sidi Larbi Cherkaoui. Επίσης συνεργάστηκε με τον David Zambrano ως χορευτής και βοηθός του σε σεμινάρια και εργαστήρια. Η εκπαιδευτική του δραστηριότητα άρχισε το 2002 και έκτοτε διδάσκει σε διάφορες ομάδες, στούντιο, σχολές χορού και τσίρκου σε Βέλγιο, Σλοβακία, Ολλανδία, Νορβηγία, Ισπανία, Σλοβενία, Αυστρία και Νέα Υόρκη.

15 – 21.7.2018 
Δημοτικό στάδιο Καλαμάτας 

Το σεμινάριο του Edivaldo Εrnesto είναι ένα έντονο και δυναμικό μάθημα. Αφορά τη διαχείριση της ενέργειας και τη συνεχή υπέρβαση των ορίων μας. Με αφετηρία το τι καθορίζει την ταυτότητα κάθε χορευτή, το μάθημα επιχειρεί να προκαλέσει τη διεύρυνση αυτών των ορίων. Για το σκοπό αυτό δίνεται έμφαση στον τρόπο που ο χορευτής επιτρέπει στο περιβάλλον να επηρεάσει τις ικανότητές του και στον τρόπο που τελειοποιεί τα εργαλεία του προκειμένου να αποκτήσει νέες ποιότητες και νέους ρυθμούς. Το μάθημα εμβαθύνει στο προσωπικό χορευτικό λεξιλόγιο του καθενός με σκοπό την απελευθέρωση από αυτό, ώστε να είναι δυνατή η μεταμόρφωσή του.

Η εργασία περιλαμβάνει partnering, εναλλαγή πολλαπλών κατευθύνσεων και αφήγηση σε πολύ μικρή κλίμακα μέχρι τη μεταμόρφωση ενός ολόκληρου συνόλου. Επίσης περιλαμβάνει τρόπους να είμαστε απρόβλεπτοι, να μπορούμε να ανακυκλώνουμε την ενέργειά μας και να χρησιμοποιούμε το σώμα ως το πρωταρχικό μας εργαλείο. Πρόκειται για νέα διαδικασία μελέτης κατά την οποία διασφαλίζεται, μέσω της καθοδήγησης, η ουσιαστική αφομοίωση του υλικού από τους σπουδαστές, ώστε να αναβαθμίσουν πλήρως τη χορευτική τους γλώσσα.

O Edivaldo Ernesto [Εντιβάλντο Ερνέστο], με καταγωγή από τη Μοζαμβίκη, είναι ειδικός στον αυτοσχεδιασμό, δάσκαλος και χορογράφος. Άρχισε να χορεύει το 1997, σε μικρή ηλικία, παραδοσιακούς χορούς της Μοζαμβίκης και, αφού στράφηκε για την εκπαίδευσή του σε σεμινάρια σύγχρονου χορού, αναδείχθηκε σε ταλαντούχο χορευτή, δάσκαλο και χορογράφο. Για περίπου δεκατέσσερα χρόνια συνεργάστηκε με τον δάσκαλό του, David Zambrano, σε ντουέτα αυτοσχεδιασμών και άλλες παραστάσεις, περιοδεύοντας ανά την υφήλιο.

Από το 2007 έως το 2014 συνεργάστηκε με την ομάδα της Sasha Waltz, ενώ από το 2012 ξεκίνησε τη συνεργασία του με την Judith Sánchez Ruíz και τον συνθέτη κινηματογραφικών ταινιών Hauschka. Το 2018 συνεργάστηκε με τη Λίντα Καπετανέα στο ντουέτο HalftheThruth για την ομάδα Rootlessroot.

Έχει παρουσιάσει δουλειές του στο Bouge B, στο deSingel Festival

στην Αμβέρσα, στο Tanzfestival-Kulturzentrum Tempel στην Καρλσρούη, στο Offestival, στο Garage 29 στις Βρυξέλλες, στο Φεστιβάλ Χορού του Γκντανσκ, στο Radialsystem στο Βερολίνο, στο Exit Festival στο Παρίσι με τον γερμανό πιανίστα Hauschka, στο FEC (Fundación Espacio Creativo) στην Πόλη του Παναμά, στο Μουσικό Φεστιβάλ ∆ρέσδης.

Από το 2012 ερευνά και αναπτύσσει με προσήλωση τις δικές του τεχνικές: Deep Movement και  Next Level, δίνοντας σεμινάρια σε όλο τον κόσμο.

16 – 20.07.2018
ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ «ΘΟ∆ΩΡΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ»

Υπεύθυνη προγράμματος: Σοφία Φ. ∆ρούμπαλη

Εισηγήτριες: Sue Curtis, Juliet Diener, Σοφία Φ. ∆ρούμπαλη

Το πρόγραμμα Dancing My Way επικεντρώνεται στις θεραπευτικές και ενταξιακές ιδιότητες του χορού για άτομα με αναπηρία (ΑμεΑ). Η Σοφία Φ. Δρούμπαλη σχεδίασε και εισηγείται το πρόγραμμα με στόχο να εμπνεύσει, να εκπαιδεύσει και να δώσει τις πρώτες στέρεες βάσεις για τη δημιουργία ενός σύγχρονου χώρου για το χορό για ΑμεΑ στην ιδιαίτερη πατρίδα της,

την Καλαμάτα, μέσα από την τρέχουσα διεθνή επιστημονική και θεραπευτική προσέγγιση που απαιτεί το πεδίο αυτό.

Το καλλιτεχνικό βίντεο που θα δημιουργηθεί θα αναδείξει ολόκληρη τη διαδικασία του σεμιναρίου Dancing My Way που διεξάγεται με τη συνεργασία της ΦΑΡΙΣ (∆ιεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας  – ∆ημοτική Σχολή Χορού Καλαμάτας) και του Κέντρου Φυσικής και Ιατρικής Αποκατάστασης Καλαμάτας (ΚΕΦΙΑΠ).

 

Juliet Diener, 16.07.2018

icandance: δημιουργώντας πρόσβαση για όλους στον χορό

Η μέθοδος Icandance δημιουργήθηκε από τη Juliet Diener με βάση την πίστη της στη δύναμη του χορού και την ικανότητά του να προάγει τη

ν ευζωία για ανθρώπους που ζουν με αναπηρία. Η Juliet πιστεύει ότι ο χορός μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δώσει τροφή σε θετικές σχέσεις, να αναπτύξει την αυτοπεποίθηση και να ενθαρρύνει τη δημιουργική έκφραση ανθρώπων με ειδικές ανάγκες. Τα εργαστήρια χορού θα προσφέρουν σε επαγγελματίες, οικογένειες και άτομα με ειδικές ανάγκες την ευκαιρία να κατανοήσουν τη μέθοδο μέσα από μια βιωματική διαδικασία.

Ανοιχτό εκπαιδευτικό εργαστήριο: 10 :00 – 11:00 και δύο κλειστά εργαστήρια χορού για ΑμεΑ και φροντιστές: 11:30 – 12:20, 13:00 – 13:50

Sue Curtis, 17.07.2018

Εισαγωγή στο τοπίο των αισθήσεων: Δημιουργικά εργαστήρια για γονείς, φροντιστές και επαγγελματίες

Άραγε ακούμε μόνο με τα αυτιά μας, μόνο με τα μάτια μας βλέπουμε; Πώς μπορεί να συνεισφέρει η γλώσσα του σώματος στην αντίληψη και κατανόηση των σχέσεων; Μπορούμε να μπούμε σε ένα τοπίο αισθήσεων για να συναντήσουμε παιδιά και νέους με μαθησιακές δυσκολίες ή σωματικές αναπηρίες ανοιχτοί στην αίσθηση, τη συναίσθηση και τη συνύπαρξη;

Ανοιχτή ομιλία: 10: 00 -11: 00 και δύο ανοιχτά βιωματικά εργαστήρια: 11:30 – 12:30, 13:00 – 14:00

Σοφία Φ. Δρούμπαλη, 18 – 20.07.2018

Σχεδιάζοντας ένα ιδιαίτερο περιββάλλον χορού για ΑμεΑ στην Καλαμάτα.

Τα εργαστήρια χορού για ΑμεΑ και φροντιστές εστιάζουν στη δυναμική ανάπτυξη τριών κλειστών ομάδων που ξεκίνησαν στην Καλαμάτα τον Μάρτιο. Διερευνάται  η διαπροσωπική σωματική επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων με ή χωρίς αναπηρία και η αίσθηση του ανήκειν σε μια χορευτική κοινότητα που αναδεικύει  την ταυτότητα καθε ατόμου με αναπηρία. Θέματα των εργαστηρίων: «Δες με», «Μειώνοντας την απόσταση», «Iχνογραφώντας τον χορό μου».

Τρία κλειστά εργαστήρια χορού για ΑμεΑ και φροντιστές : καθημερινά 10:00 – 10:50, 11:30 – 12:20, 13:00 – 13:50

Sue Curtis, MA στην Χοροκινητική Ψυχοθεραπεία, μέλος RDMP, Επιβλέπουσα Καθηγήτρια,Ομιλήτρια, Εκπαιδευτικός, Χορεύτρια

Σπούδασε χορό και παιδαγωγικά, ασκώντας τη χοροκινητική ψυχοθεραπεία με παιδιά και νέους στη γενική και ειδική εκπαίδευση. Δίδαξε και επέβλεψε μαθήματα MA DMP από το 1993 (σήμερα στο Goldsmiths University του Λονδίνου), εργάζεται ιδιωτικά ως επιβλέπουσα και συμμετέχει στο έργο της Ένωσης Χοροκινητικής Ψυχοθεραπείας (Association for DMP) του Ηνωμένου Βασιλείου.  Έχει διδάξει ως επισκέπτρια καθηγήτρια στη Βαρκελώνη, καθώς και στην Ουκρανία, Πολωνία και Λετονία. Η Sue πέρασε τρία χρόνια θεραπείας για καρκίνο, που της δημιούργησαν αναπηρία αλλά και της έδωσαν την ευκαιρία να ερευνήσει τη χαρτογράφηση του σώματος (body mapping) ως μέθοδο σωματικής αφήγησης την οποία αναπτύσσει σήμερα στο πλαίσιο εποπτίας.

Juliet Diener, MΑ στην Χοροκινητική Ψυχοθεραπεία, μέλος RDMP HDE, Ομιλήτρια, Εκπαιδευτικός, Χορεύτρια

Η Juliet είναι αδειούχος χοροκινητική ψυχοθεραπεύτρια, καθώς και δασκάλα για παιδιά με ειδικές ανάγκες και δασκάλα χορού. Η πίστη της στη δύναμη του χορού και την ικανότητά του να δίνει φωνή σε άτομα με αναπηρίες την ώθησε να δημιουργήσει τη φιλανθρωπική οργάνωση icandance, που προσφέρει ευκαιρίες χορού και παραστατικών τεχνών σε παιδιά και νέους ηλικίας 4-25 ετών με μαθησιακές, σωματικές ή κοινωνικές/συναισθηματικές δυσκολίες. Η οργάνωση, με έδρα στο Λονδίνο, προσφέρει μια δημιουργική θεραπευτική κοινότητα για χορευτές και τις οικογένειές τους. www.icandance.org.uk Η Juliet επίσης διδάσκει και είναι επιβλέπουσα στο Goldsmiths University του Λονδίνου..

Σοφία Φ. Δρούμπαλη,  MA στην Χοροκινητικη Ψυχοθεραπεία, μέλος ADMP, Ερμηνεύτρια και Δασκάλα Χορού, Εκπαιδευτικός

Η Σοφία αρχικά σπούδασε σύγχρονο χορό και μπαλέτο στις προ-επαγγελματικές τάξεις της ΦΑΡΙΣ, στην ιδιαίτερη πατρίδα της, την Καλαμάτα. Αποφοίτησε από την Ανώτερη Επαγγελματική Σχολή Χορού «Ραλλού Μάνου» και από το Τμήμα Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών. Η εμπειρία της Σοφίας ως καθηγήτριας χορού για παιδιά με ψυχολογικά τραύματα στην Αθήνα την οδήγησε σε μεταπτυχιακές σπουδές στην Χοροκινητική Ψυχοθεραπεία (ΜΑ) στο Goldsmiths University του Λονδίνου. Από το 2015 εργάζεται στο Λονδίνο ως χοροκινητική ψυχοθεραπεύτρια και δασκάλα θεραπευτικού χορού με ΑμεΑ,, άτομα με δυσκολίες ψυχικής υγείας και πρόσφυγες. Οι χορευτικοί διάλογοί της με ΑμεΑ στο περσινό Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας την ώθησαν στον σχεδιασμό και υλοποίηση του  προγράμματος «Dancing My Way».

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

ΜΕΓΑΡΟ ΧΟΡΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ – ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

Γενική είσοδος: €15,00

Φοιτητικό / μειωμένο εισιτήριο: €12,00 για όλες τις παραστάσεις

Η έκδοση μειωμένων εισιτηρίων καθώς και η είσοδος με αυτά στο θέατρο γίνεται με την επίδειξη της αντίστοιχης ειδικής κάρτας.

ΜΕΓΑΡΟ ΧΟΡΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ – ΣΤΟΥΝΤΙΟ

Γενική είσοδος: €12,00

Γενική είσοδος για τους συμμετέχοντες στα Σεμινάρια του Φεστιβάλ: €10,00

Η είσοδος σε όλες τις παραστάσεις στην Κεντρική Πλατεία και στις παράλληλες εκδηλώσεις είναι ελεύθερη.

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

www.kalamatadancefestival.gr

Kαταστήματα PUBLIC & στο www.tickets.public.gr/

TICKET SERVICES

Εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39

Τηλεφωνικά: 210 723 4567

Online: www.ticketservices.gr

Προπώληση εισιτηρίων στο Δημοτικό Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας:

10:00-13:00 & 18:30-21:00

Kαθημερινά εκτός απογεύματος Σαββάτου και Κυριακής

Αριστομένους 33, 24133 Καλαμάτα

Πληροφορίες για εισιτήρια & αγορά μέσω πιστωτικών καρτών

(Visa & Mastercard): τηλ. 27211 81030

Ελλαδικό