Ασχολούνται οι Καλαματιανοί με τη ραπ;

Όχι μόνο ασχολούνται αλλά καταφέρνουν και να ξεχωρίσουν!

Ένας Καλαματιανός rapper τα τελευταία χρόνια ασχολείται επαγγελματικά με τη ραπ μουσική και έχει καταφέρει να ξεχωρίσει στα μουσικά δεδομένα της πρωτεύουσας, έχοντας κάνει ήδη δυνατές συνεργασίες και ετοιμάζοντας πολλά ακόμα για τους fans της ραπ μουσικής.

O Γιώργος (S.O.C) είναι στιχουργός, ερμηνευτής, μουσικός. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Καλαμάτα και από μικρός ασχολείται με αυτό το είδος μουσικής. Συγκεκριμένα, από το 2002-2006 ασχολήθηκε με πιο ερασιτεχνικά ”crews”: «Δ.Π.»(Δυσοίωνη Προφητεία), «rmc’s» (Rap Masters Of Ceremony). Από το 2006 μέχρι και σήμερα, ασχολείται επαγγελματικά με το hip hop, ως σόλο καλλιτέχνης. Επιπλέον, συμμετείχε ως dj στα τρία πρώτα φεστιβάλ του Κέντρου Νέων Καλαμάτας, ενώ παράλληλα έκανε ραδιόφωνο στα FM και στο internet για δύο χρόνια, παίρνοντας συνεντεύξεις από μεγάλα ονόματα του χώρου όπως: Στίγμα Νεολαίος και Εισβολέας, Νεκρική Σιγή, Ως Αιδώ. Για τον προσωπικό του δίσκο, έχει συνεργαστεί με τους: Eversor, Ταυτισμένο Λάθος (Ταφ Λάθος), Primal, Εκτός Θέματος,Dj ls one, Dj Micro.

Όπως αναφέρει στο προφίλ του στο facebook, το ψευδώνυμό του S.O.C. προέρχεται από τη φράση «Stream Of Consciousness» που σημαίνει «H ροή της συνείδησης». Η ροή της συνείδησης αποτελεί μία από τις αφηγηματικές τεχνικές της λογοτεχνίας. Πρωτοεμφανίστηκε στην πεζογραφία της Γενιάς του ’30, μιας ομάδας νέων του μεσοπολέμου που “ωρίμασαν” ανάμεσα στο 1930-40, με κοινά βιώματα, σαφείς νεωτερικές τάσεις και ιδεολογική χροιά (αν και όχι από όλους). Με διάθεση να έρθουν σε ρήξη με το παρελθόν, να διαφοροποιηθούν με την κατεστημένη τάξη με κοινό τόπο την ανταπόκριση στην πρόκληση για ανανέωση.

Με αφορμή την πρώτη δουλειά του καλαματιανού rapper «Η Απαρχή της Ακμής», μιλήσαμε μαζί του:

Πότε ξεκίνησες να ασχολείσαι με τη ραπ μουσική και με τι στόχο;

Αρχικά άκουσα ραπ πρώτη φορά στην Έκτη Δημοτικού χωρίς όμως να δώσω κάποια βαρύτητα, εν συνεχεία στη Δευτέρα Γυμνασίου και ενώ στο ενδιάμεσο δεν είχα κάποια επαφή με το χιπ χοπ, ένας φίλος μου από το σχολείο, μου έδωσε κάποιες κασέτες με τα πρώτα ελληνικά χιπ χοπ σχήματα (Αctive Μember, Ημισκουμπρια, zn, Bαβυλώνα). Ξαφνιάστηκα με το γεγονός ότι δεν τραγουδούσαν, αλλά ράπαραν (πράγμα που εγώ δεν ήξερα καν τότε ότι λέγεται έτσι).  Επίσης, ενθουσιάστηκα με το ρυθμό που είχε βαριά μπάσα και ήταν κάτι τελείως πρωτόγνωρο για μένα. Έτσι, πολύ πρώιμα, αποφάσισα κι εγώ να προσπαθήσω να γράψω τους δικούς μου στίχους και για μια 4ετία περίπου πειραματιζόμουν συνεχώς ως προς το ύφος. Ο στόχος πάντα ήταν ένας: να μπορούσα να πω ό,τι ένιωθα και μέσω της μουσικής να βρω μια διαφυγή από τα προβλήματά μου.

1474628_595910427135868_41365495_n

Έκανες τα πρώτα σου βήματα στην Καλαμάτα; Πώς αποφάσισες να κυνηγήσεις την τύχη σου στην Αθήνα; 

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Καλαμάτα, ενώ το Φλεβάρη του 2013 ήρθα στην Αθήνα μόνιμα για σπουδές μουσικής τεχνολογίας. Επίσης έκανα κάποιες ηχογραφήσεις με παιδιά από την Καλαμάτα, έκανα και ένα cd με τελείως ερασιτεχνικά μέσα, έκανα ραδιόφωνο στο «Ράδιο Αντίδραση» και ραδιόφωνο από το internet στον rock jukebox, παίζοντας ελληνικό και ξένο hip hop. Έφτιαξα και κάποια συγκροτήματα ανά περιόδους, αλλά διαπίστωσα (δυστυχώς) ότι κανείς από τους γνωστούς, τους φίλους και τα παιδιά που είχαμε συγκρότημα, δεν είχε τις ίδιες βλέψεις και όνειρα με εμένα. Έτσι, λοιπόν, αποφάσισα να κυνηγήσω μόνος το όνειρό μου!

Πόσο εύκολο είναι να κυνηγάς το όνειρό σου και να προσπαθείς να ξεχωρίσεις στα μουσικά δεδομένα; 

Δεν είναι καθόλου εύκολο να το κάνεις, διότι απαιτεί τρομερή αφοσίωση, δουλειά και υπομονή, ακόμα και όταν όλα σου πάνε ανάποδα, το να ξεχωρίσεις ίσως να μην είναι τόσο δύσκολο όσο το να ξεχωρίσεις για κάποιον καλό λόγο π.χ για τον στίχο ή τη μουσική σου.

Είναι “εύκολο” για έναν καλλιτέχνη να μένει στην επαρχία; 

Εξαρτάται τι στόχους έχει για την τέχνη του, αν μιλάμε για έναν μουσικό, θα πρέπει να πηγαίνει σε πολλά μέρη για να προωθεί τη δουλειά του, άρα το να μείνει στην επαρχία προφανώς θα του κοστίσει σε θέματα προώθησης. Επίσης στην επαρχία δεν υπάρχουν τόσα μαγαζιά, τόσες ευκαιρίες, τόσος κόσμος που να σε στηρίζει, όσο στην πρωτεύουσα, άρα πιστεύω ότι είναι καθαρά θέμα του πως ο κάθε καλλιτέχνης βλέπει την τέχνη του και πόσο και με τι τρόπο θέλει να την προωθήσει.

Αυτό το είδος της μουσικής που υπηρετείς έχει αναπτυχθεί, έχει κοινό στην Καλαμάτα; 

Κοίταξε, η ραπ μουσική είναι 20+ χρόνια στην Ελλάδα δισκογραφικά, τα τελευταία όμως 10-12 χρόνια, υπάρχει μια μεγάλη άνθιση του είδους στη χώρα, αυτό βέβαια μαζί με πολλά καλά έφερε και πολλά κακά, όπως κάθε τι ξενόφερτο. Στην Καλαμάτα, υπάρχουν παιδιά που κάνουν πάνω από 10 χρόνια αυτό το είδος μουσικής, έχουν γίνει διάφορα lives και events και ο κόσμος έχει στηρίξει κατά καιρούς. Οπότε, ναι υπάρχει κοινό και μεγάλο μάλιστα. Επίσης, θα κάνει καλό στην κουλτούρα μας η δημιουργία του hip hop house στην Καλαματα!

10253910_671175299609380_42968178884862327_n

Μίλησέ μας για τις σπουδές σου 

Όπως είπα και πριν σπουδάζω μουσική τεχνολογία στο ΙΕΚ Ακμή. Είναι κάτι που το ήθελα χρόνια, έτσι ώστε να μπορώ να μάθω να φτιάχνω επαγγελματική μουσική, με σωστό ήχο, να μάθω να κάνω σοβαρή μίξη στα κομμάτια μου. Έχω σκοπό να δημιουργήσω ένα studio που να μπορώ από εκεί να ετοιμάζω τις δουλειές μου, ώστε να μην έχω ανάγκη κάποιον άλλο και να φτιάχνω τα πάντα μόνος μου, από το μηδέν. Είμαι ήδη ένα χρόνο και έχω άλλον ένα και πιστεύω ότι στο τέλος οι προσδοκίες μου θα πραγματοποιηθούν.

Πες μας δυο λόγια για την πρώτη σου δουλειά 

Η Απαρχή της Ακμής, είναι ο τίτλος της πρώτης μου επίσημης δισκογραφικής δουλειάς που ετοιμαζόταν εδώ και 3 χρόνια περίπου τμηματικά μιας και συνέβησαν διάφορα γεγονότα που καθυστέρησαν την κυκλοφορία της. Είναι μια δουλειά που πιστεύω δίνει στον ακροατή έναυσμα για σκέψη, καθώς αναλύει θέματα, όπως η πολιτική, η οικονομία, η στάση μας απέναντι στον ίδιο μας τον εαυτό και στην κοινωνία,  όπως επίσης και battle κομμάτια με scratch για του “σκληροπυρηνικούς” λάτρεις του κλασσικού νεουορκέζικου ραπ ήχου. Αποτελείται από 11 κομμάτια ποικίλης θεματολογίας. Η ηχογράφηση, η μίξη και το μάστερινγκ, έγιναν στο Βashment Studio του πολύ γνωστού και αγαπημένου Παναγιώτη Κυριακου (Ταυτισμένος Λάθος). Δουλεύτηκε τέλη του 2013 και κυκλοφόρησε 25 Μαρτίου του 2014. Όλοι οι στίχοι, η ερμηνεία και το arrangement είναι δικά μου και τη μουσική την έχουν επιμεληθεί μερικοί από τους καλύτερους ραπ παραγωγούς της χώρας, όπως Εversor, Primal beats και o Εκτός Θέματος, που ανέλαβε 7 κομμάτια από τον δίσκο.

Με ποιους έχεις συνεργαστεί, πού έχεις συμμετάσχει ως τραγουδιστής και ποια τα οφέλη που έχεις αποκομίσει; 

Από παραγωγούς με τους Eversor, Primal beats, τον Εκτός Θέματος, Δεν Πέφτει Δάκρυ, τον γνωστό dj Dj Ls One και με άλλους παραγωγούς που η έκβαση της συνεργασίας μας δεν είναι γνωστή ακόμα γι’αυτό δεν μπορώ να αναφέρω ονόματα.  Έχω κάνει ένα τραγούδι για τον δίσκο του Μεροβάτη, ενός νέου και ταλαντούχου ράπερ από τη Μύκονο. «Η Απαρχή της Ακμής» έγινε αιτία για να γνωριστούμε, αφού όταν το άκουσε, ήρθε σε επαφή μαζί μου, που για εμένα αυτό είναι το πιο σημαντικό, δηλαδή αυτό το δέσιμο που μπορεί να υπάρξει μέσα από τη μουσική με ανθρώπους που δεν γνώριζες, αλλά τελικά διαπιστώνεις ότι έχεις πολλά κοινά. Επίσης, πολύ όμορφο θεωρώ το γεγονός ότι αναπτύξαμε μια πολύ καλή σχέση με παιδιά όπως ο Εκτός Θέματος, ο Dj Ls One, ο Μεροβάτης κ.α οδηγώντας τη μεταξύ μας σχέση παραπάνω από μια απλή συνεργασία και αυτό είναι κάτι που εγώ το εκτιμώ αφάνταστα και δε θα το ξεχάσω ποτέ.

10341423_673921839334726_5775657574930659348_n (1)

Η πιο δυνατή σου εμπειρία / ανάμνηση στο μουσικό σου ταξίδι; 

Όταν είδα το videoclip του “Η Απαρχή της Ακμής” στην τελική του μορφή στο youtube και επίσης όταν κρέμασα στον τοίχο του σπιτιού μου το κάδρο με το cd μου τυπωμένο!

Σου λείπει η Καλαμάτα; Θεωρείς πως έχει κάτι ως πόλη που την κάνει να ξεχωρίζει;

Φυσικά και μου λείπει η Καλαμάτα. Είναι ο τόπος μου, εκεί θέλω να ζήσω για πάντα, πάντοτε είναι στην ψυχή μου – όπως έγραψα και στο οπισθόφυλλο του δίσκου μου – και μιας και έχω περάσει από αρκετές πόλεις για λίγο ή πολύ διάστημα, τολμώ να πω πως καμιά ή ελάχιστες, εκτός από την Καστοριά, έχουν το βουνό και τη θάλασσα που έχει η Καλαμάτα. Όταν ταξιδεύω από Αθήνα προς Καλαμάτα, πάντα νιώθω κουρασμένος από το ταξίδι, αλλά με το που φτάνω στο νέο δρόμο και μετά, αλλάζει όλη μου η ψυχολογία. Αυτό είναι κάτι μαγικό, για μένα τουλάχιστον. Νιώθω ηρεμία, ξεγνοιασιά, έχω τους δικούς μου ανθρώπους.

Τι έχεις να μας πει για το Κέντρο Νέων και τα φεστιβάλ του; 

Τα καλύτερα και μόνο. Έχω υπάρξει 3 φορές dj στα φεστιβάλ του Κέντρου Νέων, στα 3 πρώτα μάλιστα και θεωρώ ότι αυτό που κάνει ο Φιλάρετος Βούρκος και όλο το υπόλοιπο team,  είναι κάτι που πρέπει να υπάρχει, να στηρίζεται και να προβάλλεται από όλους τους τοπικούς φορείς, γιατί μόνο καλό κάνει στην Καλαμάτα.

“Yπογράφεις” ως S.O.C., που όπως αναφέρεις στο προφίλ σου στο facebook, προέρχεται από το Stream Of Consciousness. Μπορείς να μας πεις τι ακριβώς είναι η ροή της συνείδησης και πώς έχει επηρεάσει τη δουλειά σου; 

Ετυμολογικά, η ροή της συνείδησης, είναι ένα φαινόμενο που στη λογοτεχνία χαρακτηρίζεται από έναν μονόλογο του ατόμου σε διάφορες συναισθηματικές φάσεις του, που δίνει ισοδύναμα των διαδικασιών της σκέψης, ενώ στην ψυχολογία έχει να κάνει με τη ροή των σκέψεων στο συνειδητό μυαλό. Πρώτη φορά είδα αυτή τη φράση στο βιβλίο των κειμένων λογοτεχνίας του λυκείου, που περιέγραφε τις τεχνικές των συγγραφέων της δεκαετίας του ‘30 και παίρνοντας αυτά τα χαρακτηριστικά, τα ταίριαξα με την κουλτούρα του hip hop και έκανα «πάντρεμα» και των δύο. Δηλαδή η λέξη «stream» σημαίνει ροή, αλλά στην κουλτούρα του hip hop τη ροή την ονομάζουμε flow. Consciousness, είναι η συνείδηση, άρα ουσιαστικά το νόημα του ψευδώνυμού μου είναι το συνειδητό flow, δηλαδή ότι έχω επίγνωση του τι λέω και αυτά που λέω με εκπροσωπούν συνειδητά.  Αυτό, είναι και κάτι που θέλω να πιστεύω ότι με κάνει και διαφέρω από άλλους συνεδέλφους, ότι δηλαδή έχω πλήρη συνείδηση του «τι», «πώς» και «γιατί» το λέω. Η ροή της συνείδησης, οπότε, έχει επηρεάσει θετικά και μόνο τη δουλειά μου, γιατί είναι πάντα το αντίβαρό μου όταν ο νους μου ξεφεύγει και μου υπενθυμίζει πάντα ότι έχω έναν συγκεκριμένο χαρακτήρα στη δουλειά μου που πρέπει να διατηρήσω.

Τι ετοιμάζεις για το μέλλον; 

Ετοιμάζω νέο videoclip που δεν ξέρω πότε θα είναι έτοιμο. Επίσης, ετοιμάζω ένα κομμάτι που θα κυκλοφορήσει στη συλλογή του παραγωγού «Δεν Πέφτει Δάκρυ», με τίτλο Slam Dunk mixtape, όπου θα συμμετέχουν γνωστοί έλληνες mc’s, διάφορα κομμάτια συμμετοχής μου σε δουλειές άλλων, καθώς επίσης, σιγά σιγά και τις μουσικές  για το επόμενο cd.

Το τραγούδι σου “Η απαρχή της ακμής” έχει πολλά μηνύματα. Γιατί επιλέγεις να προωθείς κοινωνικά μηνύματα μέσα από τη δουλειά σου;

Ανέκαθεν ήμουν άνθρωπος που με αφορούσε η κατάσταση στον κόσμο, οι ανισότητες, τα προβλήματα και πάντα έψαχνα τρόπο για να τα λύσω ή έστω να βοηθήσω με τον τρόπο μου και εγώ έστω και λίγο, επίσης, αυτός είναι και ένας βασικός λόγος που κάνω χιπ χοπ, ο κοινωνικο-πολιτικός στίχος και τα μηνύματα που δεν δίνει καμιά άλλη μουσική με αυτό τον τρόπο, άμεσα δηλαδή και χωρίς περιορισμούς.

Έχει πολύ δυνατά μηνύματα το τραγούδι… αν έπρεπε εσύ να διαλέξεις μια φράση από το τραγούδι και να μας την αναφέρεις, ποια θα ήταν αυτή;  

«ΑΛΛΑΞΕ ΕΣΥ ΓΙΑ ΣΕΝΑ, ΓΙΝΕ Η ΑΠΑΡΧΗ ΤΗΣ ΑΚΜΗΣ»

 

Στοιχεία επικοινωνίας:
Fb profile : www.facebook.com
Fb page : www.facebook.com
Mail : socproductions2010@gmail.com

Στα παραπάνω links μπορείτε να επικοινωνήσετε και για την παραγγελία του CD.

Ελλαδικό
Χαρά Κουλοπούλου
Η Χαρά Κουλοπούλου είναι πτυχιούχος παιδαγωγός με ειδίκευση στην ειδική αγωγή. Έχει δημοσιεύσει για το Kalamata IN πολλά άρθρα ποικίλης θεματολογίας.