Το Σάββατο 9 Νοεμβρίου η μουσική σκηνή «ΣΠΟΝΔΕΣ» φιλοξένησε τους ACTIVE MEMBER σε μία μοναδική βραδιά γεμάτη μουσική. Μέλος του συγκροτήματος είναι ο Μιχάλης Μυτακίδης, πιο γνωστός ως B.D. Foxmoor (Μπι Ντι Φόξμουρ), Έλληνας ράπερ και hip-hop παραγωγός.

Ο B.D. μίλησε στο «Kalamata IN» για το είδος της μουσικής που αντιπροσωπεύει και για την πόλη μας:

Πιστεύετε ότι μέσω του δικού σας είδους μουσικής εκφράζονται και άλλοι πλέον στην Ελλάδα; Αρχίζει να μπαίνει στο dna του Έλληνα το ελληνικό hip hop;

Νομίζω ο τρόπος που το κάνουμε εμείς είναι ταιριαστός στον Έλληνα. Αλλά μιλάμε για ένα κώδικα που μας έρχεται από αλλού, άρα χρειάζεται χρόνος για να το συνηθίσει κάποιος.

Εν τω μεταξύ, το hip hop είναι ένας κώδικας που δεν έχει δείξει χαρακτήρα όσο αφορά στις θεματικές του.  Παγκοσμίως τα χειρότερα πράγματα, θεματικά,  έχουν βγει από το hip hop, άρα πληρώνουμε και κάποιοι άλλοι το τίμημα αυτό. Δηλαδή και όμορφα πράγματα να κάνεις, το hip hop είναι από τα παρεξηγημένα είδη.

Το σημείο που συναντιόμαστε εμείς με τον κόσμο είναι ο στίχος μας και όχι τόσο ο μουσικός μας κώδικας.

 

Είκοσι ένα χρόνια τώρα ενεργοί σαν συγκρότημα πάντα έχετε να δώσετε κάτι διαφορετικό. Τι είναι αυτό που σας δίνει δύναμη να συνεχίζετε με κάτι καινούριο κάθε φορά;

Όταν έχεις μεγαλώσει, έχεις παιδευτεί και κατά κάποιο τρόπο έχεις εκπαιδευτεί δίπλα σε έναν κώδικα, ο κώδικας αυτός είναι η ζωή σου, δε μπορείς να αρνηθείς τη ζωή σου! Όλα αυτά τα πράγματα είναι το βιός σου, είναι η περιουσία σου και θέλουν την ανάλογη διαχείριση.

Η αλήθεια είναι ότι πριν από 10 χρόνια είχα σκεφτεί να σταματήσω και να φύγω από αυτή την χώρα. Η γυναίκα μου, η Γιολάντα (Sadahzinia*), με έπεισε να μείνω και μας βγήκε σε καλό. Μάλλον έτσι έπρεπε να γίνει…

Αυτό που κάνουμε είναι ένα «κυνήγι» για εμάς και πολλές φορές από την βιασύνη μας έχουμε στερήσει από τον κόσμο κάποια σίγουρα projects, δεν τα έχουν πάρει χαμπάρι και έχουν χαθεί. Και το χρωστάμε στον κόσμο τα επόμενα χρόνια να γίνονται πιο “συγκεντρωμένα” και πιο συμπυκνωμένα projects  και να μην χάνονται γιατί η αλήθεια έχουν χαθεί πολλά πράγματα.

* To ψευδώνυμο Sadahzinia προέρχεται από τις λέξεις sad (λυπημένος στα αγγλικά), (j)ah (δημιουργία στα τζαμαϊκάνικα) και zinia, η ζίνια, το λουλούδι. Η σύνδεση αυτών των λέξεων δημιουργεί ένα λογοπαίγνιο ενός μύθου της Καραϊβικής, ο οποίος λέει ότι η ζίνια, είναι ένα λυπημένο λουλoύδι μα όταν ακούσει μουσική, ανθίζει και η ζωή αλλάζει για πάντα.

 

Πριν λίγο αναφερθήκατε στη γυναίκα σας. Σε κάποια παλαιότερη συνέντευξή της είχε πει ότι όταν δημιουργείτε κάτι όταν “φτιάχνετε” κάτι με τις λέξεις, θέλετε πάντα να έχει ένα βαθύτερο νόημα, να μην είναι απλά λέξεις. Για παράδειγμα το ψευδώνυμο τις γυναίκας σας που το δώσατε εσείς. Αυτό το εκφράζετε και μέσα από τα τραγούδια σας…

Δεν το βλέπουμε συχνά αυτό. Βγαίνει από την ψυχή όλο αυτό, είναι νοοτροπία, είναι κουλτούρα. Γιατί σε αυτό τον κόσμο όταν κάποιος διαλέγει ψευδώνυμο είναι απλά για να ξεχωρίσει ή να εντυπωσιάσει και όχι για να περάσει ένα βαθύτερο νόημα. Να πεις αυτός ο άνθρωπος είναι αυτή η λέξη.

Οι λέξεις είναι ένα πανέμορφο παιχνίδι εάν έχεις λίγο θράσος και δεν τις αντιμετωπίζεις ακαδημαϊκά. Όταν τις αντιμετωπίζεις σαν εργαλείο ζωής κρύβουν μια απίστευτη μαγεία. Δεν πρέπει ποτέ να κάνεις έκπτωση στον λόγο σου, στον στοχασμό σου ούτε στις σκέψεις σου. Πρέπει να βρίσκεις τον τρόπο να χρησιμοποιείς ό,τι καλύτερο του ταιριάζει.

Όσον αφορά στα ψευδώνυμα, πάντα ήθελα να είναι αυτά τα πράγματα μοναδικά, να τα κυνηγάμε σε όλη μας τη ζωή, όπως το όνομα του group. Για να καταφέρεις να είσαι ενεργό μέλος, και δεν ξέρω εάν θα τα καταφέρω να είμαι ποτέ, πρέπει να είσαι σε δράση, να προσπαθείς να βρεις κάτι πιο σημαντικό από εσένα όταν βαφτίζεις ένα project ή όταν επιλέγεις ψευδώνυμο.

 

Έχετε επισκεφτεί την Καλαμάτα και στο παρελθόν. Ποια είναι η ανταπόκριση του κοινού στα τραγούδια σας;

Κατά καιρούς έχω γνωρίσει πολλά παιδιά που σπουδάζουν ή ζουν στην Καλαμάτα, τα οποία  παρακολουθούν τα δικά μας δρώμενα και κρατάμε επαφή και μέσω internet. Η ανταπόκριση του κόσμου είναι πολύ καλή και αυτό το διαπιστώνουμε και στα lives που κάνουμε.

 

Όταν σας πει κάποιος την λέξη « Καλαμάτα», τι σας έρχεται στο μυαλό?

Σίγουρα η θάλασσα! Έχω όμως βρεθεί και στο κάστρο ας πούμε και έχω δει όλη την πόλη από ψηλά. Έχω γυρίσει και στα χωριά σας. Η Καρδαμύλη, οι Γαργαλιάνοι…  αυτές οι εικόνες μου έρχονται, αλλά δυστυχώς ιστορικά μου έρχεται και ο Μελιγαλάς στο μυαλό…

Επίσης έχετε και μια φρεσκάδα εδώ. Μάλλον τη χρωστάτε στον αέρα, στην ατμόσφαιρα… και αν περάσει αυτή η φρεσκάδα περισσότερο στους ανθρώπους θα ζείτε πολύ πιο όμορφα από όλους τους άλλους..

 

Οι Active Member δημιουργήθηκαν τον Ιούνιο του 1992, από τον Β.D.Foxmoor. Στη σημερινή του μορφή το γκρουπ αποτελείται από τον Β.D.Foxmoor και την Sadahzinia. Μέσα στο 1992, ο B.D. Foxmoor, δημιούργησε την Freestyle Productions, μια ομάδα παραγωγής, μέσω της οποίας κυκλοφόρησε ανεξάρτητα τον πρώτο ελληνικό hip-hop δίσκο, τη «Διαμαρτυρία».

Ο B.D. Foxmoor ηχογράφησε αυτόν το δίσκο το 1993, χωρίς να έχει ιδιαίτερα τεχνικά μέσα και χωρίς καθόλου ακαδημαïκές μουσικές γνώσεις. Στη συνέχεια συγκέντρωσε και οργάνωσε έναν πυρήνα ανθρώπων , τους Radicals, για να στηρίξουν την όλη προσπάθεια. Άλλωστε, εκείνη την εποχή το hip-hop με ελληνικό στίχο ήταν κάτι που δε χώραγε ή δεν ταίριαζε στα μουσικά πράγματα της Ελλάδας. Από τότε, όμως, η Freestyle Productions έχει κυκλοφορήσει δεκάδες δίσκους, είτε σαν ανεξάρτητη εταιρία είτε σε συνεργασία με άλλες πολυεθνικές εταιρίες.

Πράγματι, στις αρχές του 1995 οι Active Member τράβηξαν το ενδιαφέρον των δισκογραφικών εταιρειών και υπέγραψαν συμβόλαιο με την Warner (για πρώτη φορά ελληνικό hip-hop γκρουπ υπέγραφε συμβόλαιο με δισκογραφική εταιρεία στην Ελλάδα.) Μέσα σε λίγους μήνες κυκλοφόρησε η τρίτη δισκογραφική δουλειά των Active Member Το Μεγάλο Κόλπο, που τους έκανε ευρύτερα γνωστούς. Έκτοτε οι Active Member τόλμησαν την υπέρβαση να βαφτίσουν το hip-hop που εκπροσωπούσαν και να το πουν Low Bap, προσδιορίζοντας ότι σημαίνει την άμεση σχέση που έχει ο λόγος με τη ζωή. Η Freestyle Productions και κατ’ επέκταση ο B.D.Foxmoor και οι Active Member έχουν συμμετάσχει στην κυκλοφορία περισσότερων από 120 δισκογραφικών δουλειών και projects από το 1993. Τέλος του 2012 κυκλοφόρησε ο 17ος στη σειρά δίσκος τους, με τίτλο «Αρσενάλι». Έχουν εμφανιστεί ζωντανά περισσότερες από 600 φορές στην Ελλάδα, καθώς και στην Αγγλία, στην Ουαλία και στη Γερμανία.

Με τη δισκογραφία και τις ζωντανές εμφανίσεις τους, αλλά και με πιο αυθόρμητες κινήσεις, δίνουν το στίγμα τους και δρουν καταλυτικά για τα κοινωνικοπολιτικά ζητήματα που νιώθουν να εξελίσσονται γύρω τους. Σε μια εποχή, που όχι μόνο ο πολιτικός, αλλά και γενικά ο λόγος δεν βρίσκει εύκολα χώρο, οι Active Member τραβάνε την πορεία τους και τηρούν τις αρχές τους και την έννοια του Low Bap, που είναι να υποστηρίζει κανείς το λόγο του με τη ζωή του και το αντίστροφο.

 

Ελλαδικό