Μία από τις μαθητικές ομάδες που συμμετέχουν στο 2ο Μαθητικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος της Αρχαίας Μεσσήνης, το Γενικό Λύκειο Λιτοχώρου Πιερίας, μοιράζεται μαζί μας την εμπειρία του από τη διοργάνωση αλλά και από την επίσκεψή τους στην Καλαμάτα και άλλες περιοχές της Μεσσηνίας. Μαθητές και καθηγητές δήλωσαν ενθουσιασμένοι από την Αρχαία Μεσσήνη και την Καλαμάτα και εξέφρασαν την επιθυμία τους να συμμετέχουν και στην επόμενη διοργάνωση.

Ένα σχολείο από την άλλη άκρη της χώρας επισκέπτεται την περιοχή της Μεσσηνίας και μάλιστα για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, προκειμένου να συμμετάσχει στο Μαθητικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος της Αρχαίας Μεσσήνης. Τι ώθησε, όμως, τους καθηγητές του λυκείου αυτού από τη βόρεια Ελλάδα και τους μαθητές της Β’ τάξης να κάνουν το μακρινό αυτό ταξίδι και να συμμετάσχουν στο Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος της Αρχαίας Μεσσήνης; Ποιές οι εντυπώσεις τους από τη διοργάνωση του φεστιβάλ, την περιοχή της Μεσσηνίας και την πόλη της Καλαμάτας;

Στα παραπάνω μας απάντησαν οι καθηγητές που συνόδευσαν την ομάδα των μαθητών που συμμετείχαν στο φεστιβάλ, η φιλόγογος Καρατζίδου Γιώτα, ο κοινωνιολόγος Παπαϊωάννου Γεώργιος και ο φυσικός και διευθυντής του σχολείου Μάνος Γεώργιος.

Τι σας ώθησε να επιλέξετε τη συμμετοχή σας στο Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος της Αρχαίας Μεσσήνης;

Κατ’ αρχήν θα θέλαμε να διευκρινίσουμε ότι είναι η δεύτερη φορά που συμμετέχουμε στην εν λόγω διοργάνωση. Η αλήθεια είναι ότι χρειάζεται ισχυρό κίνητρο ώστε να επιλέξεις ένα τόσο μακρινό ταξίδι για συμμετοχή σε Φεστιβάλ, πόσο μάλλον στην περίοδο κρίσης που διανύουμε αυτό τον καιρό. Το κίνητρο αυτό είναι η μοναδική εμπειρία που θα έχουν οι μαθητές μας από τη συμμετοχή τους σε παράσταση αρχαίου δράματος μέσα σε έναν αυθεντικό χώρο, σε ένα πραγματικό αρχαίο ελληνικό ωδείο – θέατρο. Το θέατρο της Αρχαίας Μεσσήνης είναι ένας εκπληκτικός χώρος, ένα μνημείο που θα έπρεπε να το ξέρει όλος ο κόσμος!

Επίσης, θέλαμε τα παιδιά μας να ζήσουν την εμπειρία της επαφής με παιδιά από σχολεία άλλων πόλεων και να γνωρίσουν καινούρια μέρη.

Ποιές οι εντυπώσεις σας από τη διοργάνωση του Φεστιβάλ; Ικανοποίησε τις προσδοκίες σας;

Ο χώρος πραγματοποίησης του Φεστιβάλ είναι απίθανος, όπως είπαμε και παραπάνω. Εντυπωσιαστήκαμε ιδιαίτερα από τους ανθρώπους της διοργάνωσης, οι οποίοι έκαναν και κάνουν εκπληκτική δουλειά και τους αξίζουν συγχαρητήρια.

Πρέπει όμως έναν τόσο μεγάλο θεσμό, μία τόσο σημαντική διοργάνωση να τη στηρίζουμε και να την προβάλλουμε όλοι μας. Οι φορείς, η κοινωνία, ο τύπος και οι ίδιοι οι πολίτες να στηρίξουν αυτή την προσπάθεια. Μόνο έτσι θα μπορέσει να καθιερωθεί και να γίνει πραγματικά μία σημαντική διεθνής διοργάνωση το Μαθητικό Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος της Αρχαίας Μεσσήνης.

Ποιες οι εντυπώσεις σας από την επίσκεψή σας στην περιοχή της Μεσσηνίας και την Καλαμάτα;

Από τις επισκέψεις μας στην περιοχή σας πέρσι και φέτος ξεχωρίσαμε την παραλία της Καλαμάτας, η οποία είναι πεντακάθαρη και μπορεί κάποιος να κάνει μπάνιο ακόμη και μέσα στην πόλη. Μοναδικό!

Σε επισκέψεις μας στη γύρω περιοχή ξεχωρίσαμε την Πύλο και τη Μεθώνη. Μας ταλαιπώρησε, βέβαια, λίγο το επαρχιακό οδικό δίκτυο αυτών των περιοχών…

Επίσης, εντύπωση μας προκάλεσε η αύρα που εκπέμπουν οι κάτοικοι της Καλαμάτας, η ατμόσφαιρα στην πόλη είναι πολύ ευχάριστη και ο τρόπος ζωής ανθρώπινος.

Η επίσκεψή μας ήταν πολύ σύντομη, δεν προλάβαμε να δημιουργήσουμε ολοκληρωμένη άποψη για την πόλη σας. Ελπίζουμε να σας επισκεφθούμε και την επόμενη χρονιά, ώστε να έχουμε την ευκαιρία να δούμε περισσότερες περιοχές της Καλαμάτας και της Μεσσηνίας.

Τέλος, είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με μερικούς από τους 23 μαθητές της Β’ Λυκείου του Γενικού Λυκείου Λιτοχώρου, λίγο πριν την αναχώρησή τους. Η ικανοποίησή τους από τη συμμετοχή στο Φεστιβάλ της Αρχαίας Μεσσήνης ήταν έκδηλη, ενώ ομολόγησαν πως θα πουν τα καλύτερα για την περιοχή μας όταν επιστρέψουν στον τόπο τους.

Κλείνουμε με λίγα λόγια για την παράσταση που παρουσίασαν τα παιδιά του Λυκείου του Λιτοχώρου. Πρόκειται για τις Νεφέλες του Αριστοφάνη, με τους παρακάτω συντελεστές:

Διανομή ρόλων: Κυρίτση Ουρανία, Φουρκιώτης Αθανάσιος, Μαρνέλας Κωνσταντίνος, Μαυρουδή Λυδία, Νικοπούλου Ελένη, Σκρέτας Κωνσταντίνος, Κουντουριώτη Αντιγόνη, Κάκαλος Νικόλαος, Καραηλιά Βασιλική και Βασίλας Δημήτριος.

Χορός: Γκούντα Ευαγγελία, Βασίλας Δημήτριος, Κάκαλος Νικόλαος, Κουλιάνου Αναστασία, Κουντουριώτη Αντιγόνη, Μανουσιάκη Αθηνά, Μαρνέλας Κωνσταντίνος, Μαυρουδή Λυδία, Νίκα Μαρία, Νικοπούλου Ελένη, Σκρέτας Κωνσταντίνος, Τζέτζι Ειρήνη, Βάρκα Μυρσίνη, Κανζτιούρης Αλέξανδρος και Πουρλιώτη Μαρία.

Σκηνοθεσία: Παπαϊωάννου Γεώργιος και οι μαθητές Κυρίτση Ουρανία, Μαυρουδή Λυδία, Μαρνέλας Κωνσταντίνος και Νικοπούλου Ελένη.

Διδασκαλία αρχαίου δράματος, μελοποίηση χορικών: Παπαϊωάννου Γεώργιος.

Ερμηνευτική προσέγγιση του κειμένου: Καρατζίδου Παναγιώτα.

Διδασκαλία χορικών, τραγούδι: Αμπάδου Μελιτινή.

Μουσική επιμέλεια: Σάλτας Ιωάννης, Κυρίτσης Ελευθέριος.

Σκηνικά: Αγγέλης Αθανάσιος, Δημητρίου Γρώργιος, Μαυρουδής Μάριος.

Ενδυματολογία: Καραηλιά Βασιλική, Τζέτζι Ειρήνη.

Χορογραφία: Μανώλη Θωμαή, Κουντουριώτη Αντιγόνη.

Ελλαδικό