Είκοσι ξένοι δημιουργοί, εκ των οποίων οι δέκα εμφανίζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σημαντικοί έλληνες ερμηνευτές, μεγάλοι δάσκαλοι του χορού, μία παγκόσμια πρεμιέρα, παραστάσεις χορού που συνδυάζουν διαφορετικά είδη από σύγχρονο τσίρκο ως street dance και ένα εντατικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, σκιαγραφούν το προφίλ του φετινού Φεστιβάλ, που θα μονοπωλήσει το ενδιαφέρον των κατοίκων και των επισκεπτών της Καλαμάτας το δεκαήμερο 13-22 Ιουλίου.

15.07.2018
Μέγαρο Χορού Καλαμάτας – Κεντρική σκηνή | 18:30 & 22:00

Το Go Figure Out Yourself αποτελεί μια αναμέτρηση με το κοινό σε μη προετοιμασμένο χώρο. Πέντε διαφορετικά πρόσωπα σου δείχνουν έναν τόπο όπου οι σκέψεις σου διαμορφώνονται απλά και μόνο παρακολουθώντας και ακούγοντας τους άλλους.

Το Go Figure Out Yourself είναι μια συνολική αναζήτηση. Με την υπόκρουση λέξεων, μουσικής και χορού, καλείσαι να παραδοθείτε σε μιαν απρόσμενη και συναρπαστική διαδρομή. Και στην εξουσία του ματιού. Σε κοντινό πλάνο.

Το Go Figure Out Yourself διερευνά τα όρια μεταξύ θεατών και ηθοποιών. Κάνοντας ελεύθερα απλές κινήσεις στο χώρο, συμμετέχεις σε μια συλλογική δράση.

Το Go Figure Out Yourself είναι μια παράσταση που σε αφήνει με περισσότερες ερωτήσεις απ’ ό,τι απαντήσεις. Η βραδύτητα των πολλών αντιτίθεται στην ταχύτητα του ενός. Το όλον είναι μεγαλύτερο από το άθροισμα των επιμέρους. Το καθετί είναι ως έχει.

Διάρκεια: 75’

Σκηνοθεσία – Χορογραφία – Σκηνογραφία: Wim Vandekeybus
Συνδημιουργοί & Χορευτές: Sadé Alleyne, Maria Kolegova,
Hugh Stanier, Kit King, Tim Bogaerts
∆ραματουργία: Aïda Gabriëls
Επιμέλεια κίνησης: Germán Jauregui
Σχεδιασμός φωτισμού: Davy Deschepper, Wim Vandekeybus
Σχεδιασμός κοστουμιών: Isabelle Lhoas
Τεχνικός υπεύθυνος: Davy Deschepper
Ηχολήπτης: Bram Moriau
∆ιευθυντής σκηνής: Tom de With
Παραγωγή: Ultima Vez
Συμπαραγωγή: Les Brigittines (Βρυξέλλες)

Με τη στήριξη, ως προς την ένταξη σε Ευνοϊκό Φορολογικό Καθεστώς, της Βελγικής Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης και της Casa Kafka Pictures (με τη συνδρομή της Belfius).

Η Ultima Vez επιχορηγείται από τις Φλαμανδικές Αρχές και την Κοινοτική Φλαμανδική Επιτροπή της Περιφέρειας Πρωτευούσης Βρυξελλών.

15 & 16.07.2018
Μέγαρο Χορού Καλαμάτας – Στούντιο |  15.07 | 20:00 & 16.07 | 21:00

Τα δύο μέλη του θιάσου Circoncentrique, o Alessandro Maida [Αλεσσάντρο Μαΐντα] και ο Μaxime Pythoud [Μαξίμ Πυτού], φίλοι τόσο δεμένοι όσο η εισπνοή και η εκπνοή, καταδύονται στα βάθη της φιλίας τους με συνοδό τη μουσική της Lea Petra [Λέα Πέτρα].

Μια περιπέτεια που μας παρασύρει σε έναν ανεμοστρόβιλο ακροβατικής ποίησης μέσα από το ρυθμό της αναπνοής και τη δεξιοτεχνική ευκινησία των δύο περφόρμερ. Το διεθνώς βραβευμένο έργο, που περιοδεύει ανά τον κόσμο από το 2012, είναι εμπνευσμένο από τη σχέση γεγονότος και συναισθήματος και την επίδρασή τους στην αναπνοή. Τα σώματα των δύο ακροβατών γίνονται ο καμβάς για να αποτυπωθεί αυτό το τριώνυμο. Η αναπνοή είναι το συνδετικό νήμα με το κοινό, με το οποίο οι δύο ακροβάτες μοιράζονται τα συναισθήματα, τις εκπλήξεις και τους φόβους τους.

Με όχημα έναν μεταλλικό τροχό, μπάλες και μεγάλες σφαίρες, οι δύο περφόρμερ εκτελούν τολμηρές κινήσεις ισορροπίας υπενθυμίζοντάς μας ότι στην περιοχή του κινδύνου, τότε που είμαστε ευάλωτοι, μπορούμε να επανεκτιμήσουμε τα πράγματα με ειλικρίνεια, απλότητα και πραγματικά συναισθήματα.

Διάρκεια : 55΄


Σύλληψη-Ερμηνεία: Alessandro Maida, Maxime Pythoud
Πρωτότυπη μουσική: Lea Petra
Πιάνο: Isil Bengi
Παραγωγή-Επικοινωνία: Cécile Imbernon – La chouette diffusion

15.07.2018
Κεντρική Πλατεία Καλαμάτας | 19:00

To «18» είναι ένα μικροσκοπικό μανιφέστο αφιερωμένο στην ελευθερία της έρευνας και στη διαχρονική εξάσκησή μου στο χορό. Θέλω να γιορτάσω το βάθος της κίνησης αφουγκραζόμενος την κάθε στιγμή.

Χορογραφία, ερμηνεία: Peter Jasko

Πρωτότυπη μουσική: Tomas Furey

Ο Peter Jasko [Πέτερ Γιάσκο], γεννημένος στη Σλοβακία το 1982, είναι χορευτής, χορογράφος και δάσκαλος χορού καθώς και συνιδρυτής της ομάδας χορού Les SlovaKs. Αφού απέκτησε ισχυρές βάσεις μαθαίνοντας τους παραδοσιακούς χορούς της πατρίδας του σε μικρή ηλικία, φοίτησε στη συνέχεια στο Ωδείο J.L. Bella της πόλης Μπάνσκα Μπίστριτσα της Σλοβακίας. Συνέχισε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και Δραματικής Τέχνης της Μπρατισλάβας, ενώ αργότερα εισήχθη στη Διεθνή Σχολή Χορού P.A.R.T.S στις Βρυξέλλες υπό τη διεύθυνση της  Anne Teresa De Keersmaeker. Η επαγγελματική του εμπειρία περιλαμβάνει συνεργασίες με διεθνείς καλλιτέχνες και ομάδες όπως της Zuzana Hajkova, Opera Banska Bystrica, ASpO, Company Roberto Olivan, OXOXOX – Juri Konjar, G. Barberio Corsetti & Fattou Traore, του Sidi Larbi Cherkaoui. Επίσης συνεργάστηκε με τον David Zambrano ως χορευτής και βοηθός του σε σεμινάρια και εργαστήρια. Η εκπαιδευτική του δραστηριότητα άρχισε το 2002 και έκτοτε διδάσκει σε διάφορες ομάδες, στούντιο, σχολές χορού και τσίρκου σε Βέλγιο, Σλοβακία, Ολλανδία, Νορβηγία, Ισπανία, Σλοβενία, Αυστρία και Νέα Υόρκη.

13.7 | Εγκαίνια Έκθεσης | 21:00
Μέγαρο Χορού Καλαμάτας – Φουαγιέ

Με τη σειρά Inhancutilitatem, ο Josef Nadj επιστρέφει στην κυανοτυπία, αυτόν τον πρόγονο της φωτογραφίας, με μια κίνηση που παραπέμπει σε επιστροφή στις ρίζες. Μια χαρούμενη, πανθεϊστική γιορτή, ένα παιχνίδι με τις καταστάσεις της ύλης –συνδυάζοντας υφές, γραμμές και μοτίβα– σε αναζήτηση νέων μορφών ζωής.

Μπορεί κανείς να διακρίνει εδώ μια «ιεροτελεστία μύησης» στο βαθύ αυτό, σχεδόν μυστικιστικό γαλάζιο, που ανάμεσα στο κυανό και το πρωσικό μπλε φέρνει στο νου νέους ουρανούς.

Ένας εσωτερικός τόπος όπου η κίνηση της ύπαρξης δημιουργεί, τόσο για τον κυνηγό-συλλέκτη όσο και για τον θεατή, ένα συναρπαστικό αντικείμενο για στοχασμό.

Γι’ αυτόν το σκοπό, οι φιλεύσπλαχνοι άγγελοι επινόησαν μορφές, ήχους, είδωλα και άγνωστα σημεία και τα φανέρωσαν σε εμάς, τους θνητούς, εκθαμβωτικά και χωρίς κανένα νόημα στην κοινή χρήση της γλώσσας και, παρ’ όλ’ αυτά, ικανά να προκαλούν στη λογική μας τον ύψιστο θαυμασμό, την αδιάλειπτη διερεύνηση του νοητού κι ύστερα το σεβασμό και τον έρωτα προς αυτά τα ίδια (Johannes Reuchlin, De Arte Cabalistica, Hagenhau, 1517, III).

13 – 22.07.2018
Δημοτικό στάδιο Καλαμάτας 

Το σεμινάριο του Peter Jasko δεν αφορά μόνο το χορό, αλλά και τη δημιουργικότητα και την αυτογνωσία του καλλιτέχνη εν γένει. Λόγω της προσέγγισής του, είναι ανοιχτό τόσο σε επαγγελματίες χορευτές όσο και σε ανθρώπους με ενδιαφέρον και εμπειρία στην κίνηση. Αρχικά, εξετάζονται οι τρόποι απεμπλοκής μας από την αυτολογοκρισία και τον αυτοπεριορισμό. Αφού ξυπνήσουμε όλο το σώμα, θα εμβαθύνουμε σε ασκήσεις που ενισχύουν τη συγκέντρωση. Κατόπιν, θα ερευνήσουμε την περιοχή μεταξύ δύναμης και τρωτότητας. Θα κινηθούμε με πρόθεση τη μη επιστροφή, αναπτύσσοντας το θάρρος και την ικανότητα να εμπιστευόμαστε την ευκαιρία της στιγμής που μας οδηγεί σε νέες περιοχές. Θα δώσουμε το χρόνο στον εαυτό μας να συντονιστεί με τη διαισθητική νοημοσύνη του σώματος για την επίλυση παράδοξων κινητικών καταστάσεων.

Τα παραπάνω απλά υλικά αποτελούν εργαλεία τεχνικής και ταυτόχρονα εργαλεία σύνθεσης. Ενθαρρύνουμε τους χορευτές να εξερευνήσουν με παιγνιώδη διάθεση την προσωπική τους γλώσσα και τις προσωπικές τους εσωτερικές δημιουργικές διεργασίες όπως προκύπτουν από την καθημερινότητά τους και τον τρόπο που έχουν μάθει να κινούνται. Διευρύνοντας τη δημιουργική μας περιέργεια, θα εργαστούμε για τη βελτίωση της κινητικής μας ευφράδειας. Τέλος, για όσους ενδιαφέρονται για τη χορογραφία, θα αναπτύξουμε στρατηγικές για την εξερεύνηση του χώρου μεταξύ συνέχειας και ασυνέχειας των κινητικών ιδεών, μέσα από τον προσδιορισμό κινητικών μοτίβων.

Ο Peter Jasko [Πέτερ Γιάσκο], γεννημένος στη Σλοβακία το 1982, είναι χορευτής, χορογράφος και δάσκαλος χορού καθώς και συνιδρυτής της ομάδας χορού Les SlovaKs. Αφού απέκτησε ισχυρές βάσεις μαθαίνοντας τους παραδοσιακούς χορούς της πατρίδας του σε μικρή ηλικία, φοίτησε στη συνέχεια στο Ωδείο J.L. Bella της πόλης Μπάνσκα Μπίστριτσα της Σλοβακίας.

Συνέχισε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και ∆ραματικής Τέχνης της Μπρατισλάβας, ενώ αργότερα εισήχθη στη ∆ιεθνή Σχολή Χορού P.A.R.T.S στις Βρυξέλλες υπό τη διεύθυνση της  Anne Teresa De Keersmaeker. Η επαγγελματική του εμπειρία περιλαμβάνει συνεργασίες με διεθνείς καλλιτέχνες και ομάδες όπως: Zuzana Hajkova, Opera Banska Bystrica, ASpO, Company Roberto Olivan, OXOXOX – Juri Konjar, G. Barberio Corsetti & Fattou Traore, Sidi Larbi Cherkaoui. Επίσης συνεργάστηκε με τον David Zambrano ως χορευτής και βοηθός του σε σεμινάρια και εργαστήρια. Η εκπαιδευτική του δραστηριότητα άρχισε το 2002 και έκτοτε διδάσκει σε διάφορες ομάδες, στούντιο, σχολές χορού και τσίρκου σε Βέλγιο, Σλοβακία, Ολλανδία, Νορβηγία, Ισπανία, Σλοβενία, Αυστρία και Νέα Υόρκη.

15 – 21.7.2018 
Δημοτικό στάδιο Καλαμάτας 

Το σεμινάριο του Edivaldo Εrnesto είναι ένα έντονο και δυναμικό μάθημα. Αφορά τη διαχείριση της ενέργειας και τη συνεχή υπέρβαση των ορίων μας. Με αφετηρία το τι καθορίζει την ταυτότητα κάθε χορευτή, το μάθημα επιχειρεί να προκαλέσει τη διεύρυνση αυτών των ορίων. Για το σκοπό αυτό δίνεται έμφαση στον τρόπο που ο χορευτής επιτρέπει στο περιβάλλον να επηρεάσει τις ικανότητές του και στον τρόπο που τελειοποιεί τα εργαλεία του προκειμένου να αποκτήσει νέες ποιότητες και νέους ρυθμούς. Το μάθημα εμβαθύνει στο προσωπικό χορευτικό λεξιλόγιο του καθενός με σκοπό την απελευθέρωση από αυτό, ώστε να είναι δυνατή η μεταμόρφωσή του.

Η εργασία περιλαμβάνει partnering, εναλλαγή πολλαπλών κατευθύνσεων και αφήγηση σε πολύ μικρή κλίμακα μέχρι τη μεταμόρφωση ενός ολόκληρου συνόλου. Επίσης περιλαμβάνει τρόπους να είμαστε απρόβλεπτοι, να μπορούμε να ανακυκλώνουμε την ενέργειά μας και να χρησιμοποιούμε το σώμα ως το πρωταρχικό μας εργαλείο. Πρόκειται για νέα διαδικασία μελέτης κατά την οποία διασφαλίζεται, μέσω της καθοδήγησης, η ουσιαστική αφομοίωση του υλικού από τους σπουδαστές, ώστε να αναβαθμίσουν πλήρως τη χορευτική τους γλώσσα.

O Edivaldo Ernesto [Εντιβάλντο Ερνέστο], με καταγωγή από τη Μοζαμβίκη, είναι ειδικός στον αυτοσχεδιασμό, δάσκαλος και χορογράφος. Άρχισε να χορεύει το 1997, σε μικρή ηλικία, παραδοσιακούς χορούς της Μοζαμβίκης και, αφού στράφηκε για την εκπαίδευσή του σε σεμινάρια σύγχρονου χορού, αναδείχθηκε σε ταλαντούχο χορευτή, δάσκαλο και χορογράφο. Για περίπου δεκατέσσερα χρόνια συνεργάστηκε με τον δάσκαλό του, David Zambrano, σε ντουέτα αυτοσχεδιασμών και άλλες παραστάσεις, περιοδεύοντας ανά την υφήλιο.

Από το 2007 έως το 2014 συνεργάστηκε με την ομάδα της Sasha Waltz, ενώ από το 2012 ξεκίνησε τη συνεργασία του με την Judith Sánchez Ruíz και τον συνθέτη κινηματογραφικών ταινιών Hauschka. Το 2018 συνεργάστηκε με τη Λίντα Καπετανέα στο ντουέτο HalftheThruth για την ομάδα Rootlessroot.

Έχει παρουσιάσει δουλειές του στο Bouge B, στο deSingel Festival

στην Αμβέρσα, στο Tanzfestival-Kulturzentrum Tempel στην Καρλσρούη, στο Offestival, στο Garage 29 στις Βρυξέλλες, στο Φεστιβάλ Χορού του Γκντανσκ, στο Radialsystem στο Βερολίνο, στο Exit Festival στο Παρίσι με τον γερμανό πιανίστα Hauschka, στο FEC (Fundación Espacio Creativo) στην Πόλη του Παναμά, στο Μουσικό Φεστιβάλ ∆ρέσδης.

Από το 2012 ερευνά και αναπτύσσει με προσήλωση τις δικές του τεχνικές: Deep Movement και  Next Level, δίνοντας σεμινάρια σε όλο τον κόσμο.

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

ΜΕΓΑΡΟ ΧΟΡΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ – ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

Γενική είσοδος: €15,00

Φοιτητικό / μειωμένο εισιτήριο: €12,00 για όλες τις παραστάσεις

Η έκδοση μειωμένων εισιτηρίων καθώς και η είσοδος με αυτά στο θέατρο γίνεται με την επίδειξη της αντίστοιχης ειδικής κάρτας.

ΜΕΓΑΡΟ ΧΟΡΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ – ΣΤΟΥΝΤΙΟ

Γενική είσοδος: €12,00

Γενική είσοδος για τους συμμετέχοντες στα Σεμινάρια του Φεστιβάλ: €10,00

Η είσοδος σε όλες τις παραστάσεις στην Κεντρική Πλατεία και στις παράλληλες εκδηλώσεις είναι ελεύθερη.

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

www.kalamatadancefestival.gr

Kαταστήματα PUBLIC & στο www.tickets.public.gr/

TICKET SERVICES

Εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39

Τηλεφωνικά: 210 723 4567

Online: www.ticketservices.gr

Προπώληση εισιτηρίων στο Δημοτικό Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας:

10:00-13:00 & 18:30-21:00

Kαθημερινά εκτός απογεύματος Σαββάτου και Κυριακής

Αριστομένους 33, 24133 Καλαμάτα

Πληροφορίες για εισιτήρια & αγορά μέσω πιστωτικών καρτών

(Visa & Mastercard): τηλ. 27211 81030

Ελλαδικό