Σε ένα μοναδικά σύγχρονο ασπρόμαυρο σκηνικό μας υποδέχθηκε ο Ρασίντ Ουραμντάν στην παράστασή του  “Universelle” στο στούντιο του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας. Λιτή και επιβλητική η σκηνή με εργαλεία και συσκευές γεμάτα συμβολισμούς.

Πορείες, σχέδια, σχήματα και χαιρετισμοί δοσμένα από το σώμα του καλλιτέχνη, συνοδευόμενα από μια σύγχρονη επιβλητική μουσική.

Είδαμε να εκφράζεται ο θυμός, η αντίδραση, η εξαγρίωση, η αστάθεια, η μοναξιά, η απόγνωση, η εξάντληση, η υποταγή του ανθρώπου στους ηγέτες, οι οποίοι κάποιες φορές εμφανίζονταν χωρίς ξεκάθαρο προσωπείο, η εναλλαγή της εξουσίας, ο φαύλος κύκλος στα συναισθήματα.

Άνθρωπος “χαμαιλέοντας” που αλλάζει και χορεύει στα νέα δεδομένα τα οποία δεν είναι δικά του. Μια λάμπα που μιμείται την κίνηση ενός δορυφόρου που βιντεοσκοπεί αλλάζει τον άνθρωπο ξανά και μας τον δείχνει σε μια νέα εικόνα που είναι κουφός, τυφλός, φιμωμένος, πιόνι και ανήμπορος να αντιδράσει και που ακόμα κι αν ελευθερωθεί συνεχίζει να έχει μάτια παραπλανημένα, στόμα και γλώσσα που μασάει ξυράφια… που είναι αδύνατον να εκφραστεί!

Ελλαδικό
Γιάννης Χατζηγιαννόπουλος
Ο Γιάννης Χατζηγιαννόπουλος είναι χορευτής. Έχει γράψει για το Kalamata IN άρθρα με θεματολογία τον χορό.