Σήμερα παίζει θέατρο και κινηματογράφος… προβολή ταινίας στην Καλαμάτα, θεατρικές παραστάσεις σε Καλαμάτα και Στούπα.

1. “Αχαρνής” του Αριστοφάνη

Το αμφιθέατρο του κάστρου της Καλαμάτας παρουσιάζει και σήμερα, Πέμπτη, 20 Αυγούστου και ώρα 21:30, μετά την θριαμβευτική πρεμιέρα που σημείωσε στην Επίδαυρο, την παράσταση του καλοκαιριού,  “Αχαρνής”.

Η πολιτική κωμωδία του Αριστοφάνη, «Αχαρνής», παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία – δραματουργική επεξεργασία Γιάννη Κακλέα με τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο, τον Άρη Σερβετάλη, τον Φάνη Μουρατίδη, τον Λεωνίδα Καλφαγιάννη και τον Χρήστο Χατζηπαναγιώτη στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.

Ο Γιάννης Κακλέας, απρόβλεπτος πάντα, συνεχίζει τη διερεύνηση της σκηνικής αριστοφανικής φόρμας, με μια πλειάδα εξαιρετικών κωμικών ηθοποιών, σε ένα έργο που υμνεί τα αγαθά της ειρηνικής συνύπαρξης, σαρκάζοντας τους πολεμοκάπηλους.

2. “Δίκην Ορέστειας”

Στο αμφιθέατρο του Πολιτιστικού Κέντρου Στούπας σήμερα 20 και αύριο 21 Αυγούστου και ώρα 21:00, παρουσιάζεται η θεατρική παράσταση “Δίκην Ορέστειας”.

Θέατρο, κινηματογράφος και περφόρμανς συνταξιδεύουν στην ίδια παράσταση.

Μονόλογοι από το έργο των Αισχύλου, Μπέκετ, Ευριπίδη και Παπαδιαμάντη πλέκονται με την κινηματογραφική αφήγηση του Ντοστογιέφσκι και του Τερζάκη και διηγούνται την πορεία της αδικημένης ψυχής από την αγανάκτηση και το θυμό ως την αυτοδικία, πιάνοντας το νήμα από τη θέσπιση του πρώτου δικαστηρίου.

Πρόκειται για μια πρόσκληση ανοιχτή που με αφορμή τη μητροκτονία επιχειρεί μια διεισδυτική κατάβαση στην ιστορία της εκδίκησης, επιστρέφοντας στα μυθολογικά μας αρχέτυπα. Παράλληλα, πρόκειται για μια πρόκληση κλειστή να ανιχνευτεί το αίμα που φωνάζει μέσα μας.

3. Προβολή ταινίας

Η Νέα Κινηματογραφική Λέσχη Καλαμάτας προβάλει απόψε, στο Καφέ Σινέ (δυτική παραλία Καλαμάτας) στις 21:30, την ταινία “Χθες, σήμερα, αύριο”. Πρόκειται για μια από τις πιο γνωστές και επιτυχημένες Ιταλικές κωμωδίες, που κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Η σπονδυλωτή αυτή ταινία, απαρτίζεται από τρεις ιστορίες που διαδραματίζονται σε τρεις ιστορικές Ιταλικές πόλεις: Στην πρώτη, σε σενάριο του Εντουάρντο ντε Φίλιππο, στη Νάπολη, η Αντελίνα πουλά λαθραία τσιγάρα για να συντηρεί τον εαυτό της και τον άνεργο σύζυγό της, που της «χαρίζει» το ένα μωρό μετά το άλλο για να αποφύγει τη φυλακή. Στην επόμενη ιστορία, από μια νουβέλα του Αλμπέρτο Μοράβια, στο Μιλάνο, η Άννα, μια σύζυγος της υψηλής κοινωνίας γίνεται έξω φρενών όταν ο νεαρός εραστής της καταστρέφει το πολύτιμο αυτοκίνητό της. Ο σκηνοθέτης αφήνει την καλύτερη ιστορία για το τέλος, όπου η Σοφία Λόρεν, υποδύεται μια πόρνη στη Ρώμη, που άθελά της αποπλανεί έναν εκπαιδευόμενο ιερέα.

Κεντρικός άξονας που διατρέχει και τις τρεις ιστορίες είναι η γυναίκα σε αρχετυπικούς ρόλους: ως μητέρα, ως σύζυγος, ως πόρνη. Ο τίτλος υπαινίσσεται τη διαχρονικότητα αυτών των στερεότυπων που παρωδούνται διακριτικά. Η Λόρεν μεταμορφώνεται καταδεικνύοντας το θηλυκό ως το ισχυρότερο φύλο. Ο Μαστρογιάνι ανταποκρίνεται με χαρακτηριστική άνεση στους διαφορετικούς ρόλους και η ερμηνεία του είναι ο καταλύτης που καθορίζει το είδος της κωμωδίας και στις τρεις ιστορίες.

 

Υπενθυμίζουμε ότι το 2ο ανοιχτό εργαστήρι Γλυπτικής στο λιμάνι της Καλαμάτας είναι και σήμερα ανοιχτό για το κοινό.

Ελλαδικό
Η Κυριακή Παπακωνσταντίνου είναι πτυχιούχος του τμήματος Φιλολογίας Αθηνών και υποψήφια διδάκτωρ ηθικής φιλοσοφίας. Γράφει για το Kalamata IN άρθρα ποικίλης θεματολογίας.