Η ανακοίνωση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας που αναβάθμισε την εκτίμηση κινδύνου του Κοροναϊού σε «πολύ υψηλή» υποχρεώνει, τη Νέα Κινηματογραφική Λέσχη να αναβάλει προσωρινά τις τακτικές προβολές Μαρτίου της Λέσχης , σκεπτόμενοι πρωτίστως την προστασία και ασφάλεια όλων των φίλων και κυρίως όσων ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες που είναι περισσότερο εκτεθειμένες. Η προγραμματισμένη ζωντανή μετάδοση της Οπερας του R. Wagner Ιπτάμενος Ολλανδός θα επαναπρογραμματιστεί σε νέα ημερομηνία και θα προβληθεί σε μαγνητοσκόπηση.

Mε αφορμή την παγκόσμια η μέρα της γυναίκας ο Μάρτιος της Λέσχης κοιτά τη γυναίκα πίσω από την κάμερα. Σύμφωνα με τους ιστορικούς τέχνης και κινηματογράφου οι γυναίκες συμμετέχουν ενεργά στον χώρο του κινηματογράφου ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του 1920. Από τη συγγραφή σεναρίου και τη σκηνοθεσία, μέχρι την παραγωγή, το μοντάζ, τα ειδικά εφέ και τη δημιουργία των σκηνικών. Παρόλα αυτά, η προσφορά τους όχι μόνο αμφισβητήθηκε, αλλά και αποκρύφτηκε για χρόνια.

Πέρα από τις σύγχρονες και καταξιωμένες σκηνοθέτες όπως η Κόπολα, η Κάμπιον, η Μπίνγκελόου και πολλές άλλες, αξίζει να γίνει μια μικρή αναφορά σε κάποιες άγνωστες μαχήτριες και πρωτοπόρους που άφησαν το στίγμα τους, όπως η Άλις Γκάι Μπλασέ η πρώτη γυναίκα σκηνοθέτης με πάνω από 1000 ταινίες στο ενεργητικό της και η πρώτη στον κόσμο που έφτιαξε διηγηματική ταινία, η Λόις Βέμπερ η πρώτη αμερικανίδα σκηνοθέτης, η οποία τόλμησε να σκηνοθετήσει την πρώτη σκηνή με εντελώς γυμνό γυναικείο σώμα, η Ντόροθυ Άζνερ, η οποία ανακάλυψε το λεγόμενο μικρόφωνο «boom», καθώς και η Γιαπωνέζα Ταζούκο Σακάνε που έδρασε τη δεκαετία του ’30 αλλά δέχτηκε σκληρές κριτικές και επιθέσεις λόγω του φύλου της και οι ταινίες της καταστράφηκαν.

Ένα τέτοιο αφιέρωμα, για να είναι ακριβοδίκαιο, οφείλει να φωτίσει τόσο τη σύγχρονη όσο και την κλασσική παρουσία της γυναίκας στο χώρο του κινηματογράφου. Η κλασσική, πρωτοπόρος γυναίκα σκηνοθέτης εκπροσωπείται στην ενότητα αυτή από την Ίντα Λουπίνο, μια από τις πρώτες γυναίκες που έκατσαν πίσω από τις Χολιγουντιανές κάμερες, με την ταινία της BIGAMIST, στην οποία και πρωταγωνιστεί, και την Ανιές Βαρντά γνωστή και ως «η γιαγιά της γαλλικής νουβέλ βαγκ» και μια από τις πιο σημαντικές σκηνοθέτριες όλων των εποχών, η οποία πέθανε μόλις τον Μάρτιο του 2019.

Η Κάθριν Χάρντγουικ με τη συγκινητική, αλλά και ωμή ταινία της MISS YOU ALREADY σκιαγραφεί την πολύπλευρη και πολυδιάστατη γυναίκα του σήμερα, δίνοντας ταυτόχρονα τον ορισμό για τη φιλία και την οικογένεια, ενώ η Ουγγαρέζα Ίλντικο Ενιέντι ακροβατεί από την κωμωδία στο δράμα, από τον ρομαντισμό στην βιαιότητα, και με έναν ανορθόδοξο λυρισμό δίνει τη δική της ματιά για την μοναξιά και τον έρωτα μέσα από την πολυβραβευμένη ταινία της Η ΨΥΧΗ ΚΑΙ ΤΟ ΣΩΜΑ.

Στις παράλληλες εκδηλώσεις της λέσχης, συμμετέχουμε στους πρωτότυπους Ποιητικούς Δρόμους της Kalliergon, τιμώντας την Μεσσηνία Φρίντα Λιάππα (29/03 ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΕΙΝΑΙ ΝΥΧΤΕΡΙΝΟΙ), παίρνουμε μέρος ξανά στην Εβδομάδα Γαλλοφωνίας, ενώ το Σάββατο 14 Μαρτίου 2020, ταξιδεύουμε μαζί στη Νέα Υόρκη, σε ζωντανή μετάδοση από την Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης και σε συνεργασία με τον Όμιλο Αντέnνα, για να παρακολουθήσουμε την όπερα ΙΠΤΑΜΕΝΟΣ ΟΛΛΑΝΔΟΣ του Ρίχαρντ Βάγκνερ

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΒΟΛΩΝ

Πέμπτη 5 Μαρτίου 2020

The Bigamist

Drama, Film-Noir | K-15 | 1953 | USA | 80΄

σκηνοθεσία: Ida Lupino

παίζουν: Joan Fontaine, Ida Lupino, Edmund Gwenn

21:30 | αμφ. Θοδ. Αγγελόπουλος, Εργατικό Κέντρο Καλαμάτας | Είσοδος 4 ευρώ, ελεύθερη κάτω των 18

Πέμπτη 12 Μαρτίου 2020

Η ψυχή και το σώμα – Teströl és lélekröl

Drama, Fantasy, Mystery | K-17 | 2017 | Hu | 116΄

σκηνοθεσία: Ildikó Enyedi

παίζουν: Alexandra Borbély, Géza Morcsányi, Réka Tenki

21:30 | αμφ. Θοδ. Αγγελόπουλος, Εργατικό Κέντρο Καλαμάτας| Είσοδος 4 ευρώ, ελεύθερη κάτω των 18

Σάββατο 14 Μαρτίου 2020

Ζωντανή Μετάδοση από την Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης

Richard Wagner: Ιπτάμενος Ολλανδός

Μια συνεργασία του Αντέννα και της Filmhouse / Νέας Κινηματογραφικής Λέσχης Καλαμάτας

19:55 | αμφ. Θοδ. Αγγελόπουλος, Εργατικό Κέντρο Καλαμάτας | Είσοδος: 15 και 10 ευρώ | Προπώληση: βιβλιοπωλείο Βιβλιόπολις, Νικηταρά 3, Καλαμάτα

Κυριακή 15 Μαρτίου 2020

CINEDOC KALAMATA

Ξεπερνώντας τα Όρια

Documentary | K-8 | 2017 | Po, Ger, Fin | 82’

σκηνοθεσία: Marta Prius

19:00 | Κέντρο Δημιουργικού Ντοκιμαντέρ Καλαμάτας | Είσοδος ελεύθερη

Πέμπτη 19 Μαρτίου 2020

Η Κλεό απ’ τις 5 ως τις 7 – Cléo de 5 à 7

Comedy, Drama, Music | K-15 | 1962 | Po | 90΄

σκηνοθεσία: Agnès Varda

παίζουν: Corinne Marchand, Antoine Bourseiller, Dominique Davray

21:30 | αμφ. Θοδ. Αγγελόπουλος, Εργατικό Κέντρο Καλαμάτας| Είσοδος 4 ευρώ, ελεύθερη κάτω των 18

Κυριακή 22 Μαρτίου 2020

Γαλλοφωνια: ένα εισιτήριο για τον κόσμο

ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΓΑΛΛΟΦΩΝΙΑΣ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

υπό την αιγίδα της Πρεσβειας του Καναδά στην Ελλάδα, του Γαλλικού Ινστιτούτου Αθηνών και της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Πελοποννήσου

17:00 και 19:00 | Α49, Αναγνωσταρά 49 | Είσοδος ελεύθερη

Πέμπτη 26 Μαρτίου 2020

Μου λείπεις ήδη – Miss You Already

Comedy, Drama, Romance | K-13 | 2015 | USA | 112΄

σκηνοθεσία: Catherine Hardwicke

παίζουν: Drew Barrymore, Toni Collette, Dominic Cooper

21:30 | αμφ. Θοδ. Αγγελόπουλος, Εργατικό Κέντρο Καλαμάτας| Είσοδος 4 ευρώ, ελεύθερη κάτω των 18

Κυριακή 29 Μαρτίου 2020

ΠΟΙΗΤΙΚΟΙ ΔΡΟΜΟΙ – ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΦΡΙΝΤΑ ΛΙΑΠΠΑ

Οι Δρόμοι της Αγάπης είναι Νυχτερινοί

Drana | K-17 | 1981 | Gr | 90’

σκηνοθεσία: Φρίντα Λιάππα

παίζουν: Μαρία Σκούντζου, Μίρκα Παπακωνσταντίνου, Σταμάτης Φασουλής

21:00 | αμφ. Θοδ. Αγγελόπουλος, Εργατικό Κέντρο Καλαμάτας| Είσοδος ελεύθερη

Ελλαδικό