Έρευνες υποστηρίζουν ότι το γέλιο χαρίζει ευεξία αφού κατευνάζει τα επίπεδα του στρες στο σώμα μας και μας γεμίζει ενδορφίνες –τις ορμόνες της χαράς. Σαν αποτέλεσμα, το ανοσοποιητικό μας σύστημα δυναμώνει, η καρδιά θωρακίζεται και ο εγκέφαλος μας διατηρείται νέος.

Ίσως για αυτό και οι γιατροί, ακόμα και στις πιο σοβαρές ασθένειες, συμβουλεύουν τον άρρωστο να κάνει πράγματα που τον ευχαριστούν και τον γεμίζουν χαρά. Ξέρουν ότι είναι βασικό για την αντιμετώπιση της κάθε αρρώστιας ο ασθενής να έχει καλή ψυχολογία και το καλύτερο; Το γέλιο λειτουργεί και αναλγητικά.

Σε ψυχολογικό επίπεδο -όπως ήδη αναφέρθηκε- το γέλιο καταστέλλει τα συμπτώματα του άγχους αλλά και της κατάθλιψης ενώ φαίνεται να μαλακώνει το συναίσθημα του θυμού.  Κάποιος που γελάει συχνά έχει γενικότερα μια περισσότερο αισιόδοξη στάση απέναντι στη ζωή.

Αλλά και κοινωνικά το γέλιο δυναμώνει τις σχέσεις μας με τους άλλους και έλκει τους ανθρώπους κοντά μας. Είναι καλό για την ψυχική μας υγεία να συναναστρεφόμαστε ανθρώπους που γελούν, που χαμογελούν. Άλλωστε και το γέλιο και το χαμόγελο είναι μεταδοτικά.  Η νευροφυσιολογία υποστηρίζει πως ακόμα και όταν δεν το νιώθουμε και μόνο το να προσποιηθούμε πως χαμογελάμε, αρκεί για να νιώσουμε καλά. Τουλάχιστον να νιώσουμε καλύτερα από ότι νιώθαμε πριν χαμογελάσουμε.

Βλέπετε ο εγκέφαλος μας δε μπορεί να εξηγήσει τη διαφορά ανάμεσα στο ψεύτικο και στο αληθινό μας χαμόγελο.  Επιπλέον, όταν χαμογελάμε, νιώθουμε τον κόσμο γύρω μας να μας ανταποδίδει και αυτός το χαμόγελο με τη σειρά του και αυτό μας δίνει μια παραπάνω αίσθηση ασφάλειας και ηρεμίας.

Τέλος, το συχνό χαμόγελο προσδίδει αυτοπεποίθηση και σιγουριά και μας βοηθά να κρατάμε μια υγιή απόσταση από όλα αυτά που μας προβληματίζουν επιτρέποντας έτσι στον εαυτό μας βρει λύσεις.

Για αυτό όταν νιώθετε πεσμένοι ψυχολογικά..:

  • Δείτε μια αστεία σειρά στην τηλεόραση
  • Νοικιάστε μια καλή κωμωδία από το πλησιέστερο dvd club
  • Τηλεφωνήστε σε έναν φίλο που είναι πρόσχαρος και που σας κάνει να γελάτε
  • Πηγαίνετε να δείτε ένα καλό stand up comedy
  • Κάντε μορφασμούς στον καθρέφτη (γενικά βοηθἀ το να μην παίρνουμε τον εαυτό μας και τόσο σοβαρα..)
  • Αφηγηθείτε αστεία περιστατικά της ζωής σας
  • Αποφασίστε να δείτε τη φαιδρή πλευρά των πραγμάτων
  • Μοιραστείτε κάτι αστείο που ακούσατε
  • Αφήστε post-it σε διάφορα σημεία του σπιτιού σας σαν υπενθυμίσεις των πραγμάτων για τα οποία νιώθετε ευγνωμοσύνη
  • Δοκιμάστε yoga γέλιου

Αφήστε, λοιπόν, για λίγο πίσω τις έγνοιες και επιτρέψτε στον εαυτό σας να χαρεί ένα καλό γέλιο..! Θα ζήσετε περισσότερο! ?

Χαριέττα Λιακάκη

Συμβουλευτική Ψυχολόγος MSc

 Ψυχοθεραπεύτρια

Καλαμάτα

www.chariettaliakaki.gr

Ελλαδικό
Η Χαριέττα Λιακάκη είναι ψυχολόγος με σπουδές στη Μεγάλη Βρετανία και μάστερ επιστημών (MSc) στη Συμβουλευτική Ψυχολογία. Έχει κάνει επιπλέον μετεκπαίδευση στην προσέγγιση ψυχοθεραπείας Γκεσταλτ και είναι ειδικευμένη στις θεραπείες ψυχικού τραύματος EMDR, Brainspotting και CRM. Στην Καλαμάτα διατηρεί ιδιωτικό γραφείο. Άρθρα της στο Kalamata IN δημοσιεύονται κάθε δεύτερη Δευτέρα.