Για δέκα ημέρες, από τις 21 έως τις 30 Αυγούστου 2020, κορυφαίοι Έλληνες και ξένοι καλλιτέχνες παρουσιάζουν τη δουλειά τους σε όλους τους δημότες της πόλης και τους φιλότεχνους επισκέπτες της. Το 26ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας αφιερώνεται στη μνήμη του Θάνου Μικρούτσικου, ως ελάχιστος φόρος τιμής για την καθοριστική του συνεισφορά στην ίδρυση του θεσμού.

Πέμπτη 27/8/2020

22:00 – Μέγαρο Χορού Καλαμάτας

Lali Ayguadé & Guilhem Chatir – Here

HERE (εδώ). Γεννιόμαστε στον χρόνο και τον χώρο, στο «εδώ». Εδώ όπου προηγήθηκαν άλλοι πριν από εμάς και θα υπάρξουν άλλοι μετά από εμάς. Είμαστε ένα μικρό κομμάτι μιας πολύ μεγαλύτερης εικόνας. Ξεκινάμε από το μηδέν και ζούμε με έναν σκοπό. Η ύπαρξή μας, μέσα κι έξω, πλάθεται καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής μας. Πιστεύουμε, όμως, ότι για το πλάσιμό της είμαστε υπεύθυνοι εμείς και πολύ συχνά δε συνειδητοποιούμε ότι στη διαδικασία αυτή επιδρούν κυρίως εξωτερικοί παράγοντες. Το «άλλο» είναι ένας παράγων ζωτικής σημασίας, που όχι μόνο αποφασίζει πώς μας βλέπουν οι άλλοι αλλά επιδρά και στην εικόνα που έχουμε εμείς για τον εαυτό μας. Όμως, το «άλλο» επηρεάζεται επίσης από τους άλλους. Ανήκουμε όλοι σε μια μεγαλύτερη δομή με κανόνες, νόρμες, αξίες, προκαταλήψεις, πολιτισμικά χαρακτηριστικά, γλώσσα και ιεραρχία, που δημιουργήθηκε και συντηρείται από εμάς τους ίδιους.

Στο Here η Lali Ayguadé [Λάλι Αϊγουαδέ] και ο Guilhem Chatir [Γκιλιέμ Σατίρ] διερευνούν τη σχέση μας με τις δομές μέσα στις οποίες γεννιόμαστε και μεγαλώνουμε. Μια απροσδιόριστη δύναμη (η υψίφωνος Astrid Stockman) κατευθύνει την καθημερινότητα και την διαδικασία ανάπτυξης δύο νεογέννητων πλασμάτων. Η φωνή και η παρουσία της ενεργοποιούν τους μηχανισμούς επίγνωσης και υλοποίησης. Τα δύο πλάσματα αναπτύσσονται σωματικά και συναισθηματικά, αλληλεπιδρούν και πλάθουν το ένα το άλλο σαν από πηλό. Η εξωτερική δύναμη εμπνέει και καταστρέφει, προκαλεί και σταθεροποιεί τους χορευτές, που σταδιακά χειραφετούνται. Δεν υπακούουν πλέον παθητικά στις ξαφνικές ιδιοτροπίες και ξεπερασμένες απαιτήσεις της σοπράνο. Καθώς απομακρύνονται από τους προκαθορισμένους κανόνες, ανακαλύπτουν την εσωτερική δύναμη και τα ένστικτά τους ώσπου βγαίνουν από τη δομή, αποκαθιστώντας τις γήινες παρορμήσεις και τη διαίσθησή τους.

Σύλληψη & χορογραφία: Lali Ayguadé & Guilhem Chatir
Ερμηνεία: Lali Ayguadé & Lisard Tranis
Σοπράνο: Maria Casellas Artigas (αντικαθιστά την Astrid Stockman)
Μουσική: Joana Gomila
Δραματουργία: Aïda Gabriëls
Σκηνικά & καλλιτεχνική αξιολόγηση: Martina Cabanas
Φωτισμός: Davy Deschepper
Ήχος: Julián D’Avino Anido
Τεχνικός παραγωγής & φωτισμού: Gervasio Juan Colet
Διεύθυνση παραγωγής: Elclimamola
Διαχείριση έργου & περιοδείας: Big Story Productions
Συμπαραγωγή: Pyrénart και ICI-CCN de Montpellier-Occitanie, Life Long Burning (supported by the EU Creative Europe Programme), Festival Grec Barcelona 2019, Temporada Alta 2018, Charleroi danse – Centre chorégraphique de Wallonie-Bruxelles
Σε συνεργασία με: Temporada Alta 2018, CIRCa – Pôle national cirque à Auch, ZGZ Escena – Festival internacional de Artes Escénicas, KLAP Maison pour la danse à Marseille, La Place de la Danse – CDCN Toulouse-Occitanie
Με την υποστήριξη: Generalitat de Catalunya – Departament de Cultura

Η Lali Ayguadé συμμετέχει στο 26ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με την υποστήριξη της Acción Cultural Española (AC/E) μέσω του Προγράμματος PICE για τη διεθνοποίηση του ισπανικού πολιτισμού, στο πλαίσιο των επιδοτήσεων για την προώθηση της κινητικότητας.

Η Lali Ayguadé [Λάλι Αϊγκουαντέ] είναι Καταλανή ερμηνεύτρια και χορογράφος. Σπούδασε χορό στο Ωδείο Liceu (Βαρκελώνη), στο Institut del Teatre (Βαρκελώνη) και στη σχολή PARTS (Βρυξέλλες). Έκτοτε έχει συνεργαστεί με τους Publik Eye Company (υπό τη διεύθυνση της Carmen Mehnert), Akram Khan Company, Hofesh Shechter, Marcos Morau, Roberto Olivan και Baró d’Evel, μεταξύ άλλων. Από το 2013, διευθύνει τη δική της ομάδα, με την οποία δημιούργησε έργα, όπως το Kokoro και το iU Mi, που παρουσιάστηκε πέρυσι στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας. Το 2018, δημιούργησε από κοινού με τον Guilhem Chatir το έργο HERE.

Ο Guilhem Chatir [Γκιλιέμ Σατίρ] είναι Γάλλος χορευτής και χορογράφος. Το ενδιαφέρον του για το χιπ χοπ και το τσίρκο τον οδήγησε στο Conservatoire à Rayonnement Régional της Τουλούζης. Στη συνέχεια σπούδασε στο Conservatoire national supérieur de musique et de danse de Paris (2010) και στη σχολή PARTS (Βρυξέλλες, 2013). Το 2015 συνεργάστηκε με τον Wim Vandekeybus/Ultima Vez και χόρεψε στα έργα του What the Body Does Not Remember και In Spite of Wishing and Wanting. Το 2018 συνεργάστηκε με τον Yoann Bourgeois στο νέο του έργο Requiem και το 2019 χόρεψε στο Ludum, το νέο έργο της ομάδας Anton Lachky Company. Πρόσφατα ίδρυσε τη δική του ομάδα.

Τον Guilhem Chatir, που πρόσφατα έγινε μέλος της ομάδας Akram Khan Company, αντικαθιστά επί σκηνής ο Καταλανός χορευτής Lisard Tranis [Λίσαρντ Τράνις]. O Τράνις σπούδασε χορό στις σχολές Oriol Martorell και Institut del Teatre της Βαρκελώνης, όπου συνεργάστηκε με χορογράφους όπως οι Emilio Gutiérrez, Pau Aran, Joan Lopez, και Lali Ayguadé. Τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό Certamen Internacional de Dansa (Βαρκελώνη), που του εξασφάλισε υποτροφία στη σχολή Peridance Capezio Dance Centre (Νέα Υόρκη). Στη συνέχεια έγινε μέλος της ομάδας Verve του Northern School of Contemporary Dance, με την οποία χόρεψε σε έργα των Kerry Nicholls, Luca Silvestrini και Douglas Thorpe.

21:00 – Κεντρική Πλατεία Καλαμάτας

Rise – Roser Tutusaus

To Rise είναι ένα μανιφέστο για το πώς ένας άδειος χώρος μετατρέπεται σε τελετουργικό μεταμόρφωσης. Η Roser Tutusaus [Ροσέρ Τουτουσάους] και ο Tom Weksler [Τομ Βέκσλερ] μοιράζονται με το κοινό ένα ασυνήθιστο γεγονός, μια στιγμή απλής και προσωπικής αλήθειας, που είναι η ουσία της αλλαγής. To Rise είναι ένα χορευτικό έργο που συνδυάζει διαφορετικές μορφές κίνησης ως τρόπο επικοινωνίας και μας καλεί να προχωρήσουμε πέρα από το ατομικό βίωμα προς το συλλογικό.

Ερμηνεία: Wonderground Dance Company (Tom Weksler & Roser Tutusaus)
Παραγωγή: Brechtje Randag
Μουσική: Miguel Marin, Chet Baker, Murray Head

H Roser Tutusaus με την παράσταση Rise της Wonderground Company παρουσιάζεται στο 26ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με την υποστήριξη της Acción Cultural Española (AC/E) μέσω του Προγράμματος PICE για την διεθνοποίηση του ισπανικού πολιτισμού, στο πλαίσιο των επιδοτήσεων για την προώθηση της κινητικότητας.

Μεσσηνία χωρίς αδέσποτα